Friday, January 01, 2016

DATUK EHSAN - KESATUAN HATI UNTUK MALAYSIA MAKMUR DI 2016



Bertepatan dengan perutusan Tahun Baru 2016 YAB Perdana Menteri DS Najib Razak, yang telah menyeru kita semua untuk bekerjasama bagi memastikan negara kita lebih selamat, makmur dan lebih saksama, dan sebagai Ahli Parlimen Kota Tinggi dan merangkap Pengerusi Majlis Latihan Khidmat Negera, Datuk Ehsan juga memandang isu keselamatan bukan sesuatu yang boleh dikompromi.

Maka dengan Rang Undang-Undang Majlis Keselamatan Negara (MKN)  yang telah diluluskan di Parlimen bagi memastikan organisasi itu wujud secara perundangan ia merupakan antara langkah transformasi kerajaan dalam mengkaji semula peranan MKN.

Oleh kerana ancaman keganasan merupakan ancaman yang nyata dan kerajaan memberi perhatian sewajarnya dalam menangani ancaman tersebut, maka kerajaan kini dalam proses mengukuhkan Majlis Keselamatan Negara (MKN) sebagai agensi barisan yang lebih efisien dan berkesan dalam menyelaras dasar serta strategi keselamatan negara.

Ketika menjawab pertanyaan Datuk Ehsan di Parlimen yang  meminta Perdana Menteri menjelaskan proses transformasi yang ingin diambil Kerajaan terhadap MKN agar ia lebih efektif dalam mendepani cabaran masa kini, DS Najib akan memastikan Prosedur Operasi Standard (SOP) bagi MKN akan disemak semula bagi memastikan arahan yang dikeluarkan masih relevan dengan cabaran masa kini.
 
Pengukuhan mekanisme SOP ini juga akan dilaksanakan di peringkat negeri dan satu dasar keselamatan negara juga bakal digubal untuk dijadikan panduan utama bagi agensi-agensi keselamatan dalam Negara.

Bagi mengikuti perkembangan aktiviti Datuk Noor Ehsan dan warga Kota Tinggi... seterusnya ikutilah FBnya dan aktiviti-aktiviti  di FB Mesra Kota Tinggi



Datuk Ehsan juga adalah salah seorang Ahli Lembaga Pengarah Felda, dan dikesempatan ini ingin mengucapkan...





No comments: