Sunday, December 13, 2015

DATUK EHSAN : SKUAD SAYANG WANITA UMNO BERSEDIA AGRESIF DI MEDIA SOSIAL


Kenyataan bahawa sayap Wanita adalah tulang belakang kekuatan UMNO bukan sahaja benar malahan inilah sayap yang sangat digeruni parti-parti pembangkang. Kekuatan sayap Wanita UMNO pula ditunjangi Skuad Sayang mereka yang sedia berkhidmat dan berjuang dalam apa jua keadaan dan pada bila-bila masa sahaja.

Bertepatan dengan gerak kerja mereka yang tersusun dan penuh semangat, Ahli Parlimen Kota Tinggi Datuk Noor Ehsanuddin Mohd Harun Narrashid telah mengiktiraf mereka sebagai pasukan yang sangat 'energetik', ketika mereka diraikan sempena Perhimpunan Agung UMNO baru-baru ini.

Namun di era di mana maklumat berada di hujung jari dan rakyat Malaysia aktif bermedia sosial, segala maklumat dan gerak kerja Skuad Sayang Wanita UMNO perlu dimaklumkan dan dihebahkan. Datuk Ehsan memandang ia sangat perlu dan bertepatan kepada kehendak semasa rakyat dan sebagaimana cergasnya Skuad Sayang Wanita di alam nyata begitu juga mereka perlu agresif di alam maya.

Rakyat Malaysia hari ini banyak maklumat di media-media sosial terutamanya di Facebook. Skuad Sayang bukan sahaja perlu menghebahkan kekuatan mereka malahan mereka juga perlu membantu menangkis segala kenyataan-kenyataan fitnah dan putar belit pembangkang dan seterusnya membantu menyalurkan maklumat-maklumat benar dan fakta-fakta kerajaan serta parti UMNO dan kepimpinannya.

Mengambil keberkesanan mahasiswa di IPTA dan IPTS yang mengupas setiap isu semasa dengan penuh berfakta dan agresif di media sosial, akhirnya bukan sahaja mereka mampu menangkis hasutan pembangkang malahan mereka telah berjaya memenangi pilihanraya kampus di hampir kesemua universiti. Kejayaan anak-anak muda ini perlu dicontohi untuk persiapan pilihanraya umum akan datang.

Datuk Ehsan yakin dengan kepimpinan Datin Reny Rahayu sebagai Komandan Kebangsaan Skuad Sayang yang telah berjaya menyusun barisan wanita yang mempunyai sikap bersatu dan bersedia berkhidmat kepada parti dan rakyat tanpa mengira misi dan masa. Oleh itu, bagi memberi lebih kekuatan dan meluaskan lagi sayap mereka, Datuk Ehsan menyarankan agar Skuad Sayang menggerakkan program-program mereka bersama-sama dengan agensi-agensi kerajaan lain seperti JASA, KEMAS, Seranta FELDA dan BTN.

Saranan Datuk Ehsan ini selari dengan seruan penaung Skuad Sayang Wanita UMNO Datin Seri Rosmah Mansor. DS Rosmah juga menyeru agar pasukan Skuad Sayang terjun ke media sosial untuk bersama-sama berjuang menangkis fitnah terhadap kepimpinan negara dan juga kerajaan. Disamping mengadakan program-program mendekati hati rakyat, selaras dengan transformasi parti, samada Skuad Sayang mesti menguasai teknologi terkini atau mereka akan ketinggalan dalam era sebaran maklumat pantas dan berkesan.

No comments: