Sunday, August 23, 2015

UMNO KOTA TINGGI DISERU PERLU PERKUATKAN PARTI DAN BUKAN DIROSAKKAN


Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyeru agar semua anggota UMNO yang tidak lagi memegang jawatan supaya kembali kepada parti dan bukannya merosakkannya. Mereka perlu kembali kepada UMNO dan bersama-sama dengan yang lain memperkukuh, sekali gus memperkuatkan parti dalam memastikan UMNO sebagai parti terbesar orang Melayu akan terus kekal relevan.

Demi memperkuatkan parti perlu ada kesalingan antara pemimpin atasan dan akar umbi sekali gus memenangi hati rakyat bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Itu adalah di antara kandungan ucapan Datuk Seri Zahid Hamidi ketika merasmikan Mesyuarat UMNO Bahagian Kota Tinggi, di Dewan Semai Bakti, FELDA Lok Heng Timur pada hari Jumaat lalu.

Mungkin ada yang tidak tahu bahawa UMNO Kota Tinggi adalah di antara kubu orang Melayu yang terkuat di Malaysia apabila dilihat pada keputusan PRU13 di mana berkat perpaduan dan bersatunya ahli-ahli UMNO, majoriti yang diperolehi sangat tinggi.

Calon UMNO, Datuk Noor Ehsanuddin bin Mohd Harun Narrashid memperolehi 30,373 mengalahkan calon PAS, Onn bin Jaafar yang hanya mendapat 5,799 dan majoritinya adalah 24,574 dengan peratusan yang keluar mengundi sebanyak 88.00%.

Berpesan lagi Datuk Seri Zahid Hamidi agar janganlah membuat keputusan di dalam keadaan marah mahupun sedih kerana yang pasti keputusan di dalam kedua suasana itu adalah tidak rasional.

Beliau dalam pada itu, turut mengingatkan anggota parti supaya tidak termakan dengan cucukan dan fitnah pihak tertentu yang cuba memecah-belahkan parti menggunakan isu semasa seperti 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan beliau menyokong gagasan UMNO Johor yang mahu siasatan mengenai 1MDB diteruskan sehingga selesai seperti mana yang dijanjikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Demi memperkukuhkan semula parti, tidak perlu mencucuk sana sini dan sebaiknya kita hayati puisi yang ditulis Datuk Ehsanuddin sendiri;

Renungan bersama...


No comments: