Thursday, March 06, 2014

@NgaKorMing HINA MAKCIK PEMBERSIH LANTAI PULA!

Anda kenal Nga Kor Ming? Jika tidak kenal, ini petanda manusia sebegini memang tak popular pun. Tetapi jika anda kenal, Cina DAP ni memang terkenal dengan kenyataan-kenyataan biadap dan Cina paling rasis.

Pada suatu ketika, dia pernah menggelar MB Perak, Dato Zambry Kadir sebagai "hitam metalik" dan beberapa kenyataan rasis yang keluar dari mulut beliau.

Mulut Kor Ming memang tiada had bila mengkritik pemimpin-pemimpin lawan sehingga perlantikan Tan Sri Taib Mahmood dilantik sebagai TYT pun perlu dicarutkannya;


 
Datin Paduka Chew Mei Fun tidak ketinggalan dari diperli dengan kata-kata mengejek Kor Ming;


Terjemahannya ialah "Calon MCA CMF berlakon sebagai Makcik pembersih lantai. Hari ini pula mengambil seterika."

Mesej sebenar yang ingin disampaikan kepada pengundi Kajang ialah; 


Terjemahannya ialah  :
"Renyuk kain menjadi kemas bukan kerana jenama seterika yang digunakan, tetapi kasih sayang yang mengalir dari tangan wanita yang menggunakan seterika itu. Terima kasih Wanita."

Datin Paduka Mei Fun yang mewakili MCA dan bertanding untuk BN, jelas sedaya upaya cuba memujuk rakyat untuk bersatu padu walaupun dari bangsa dan agama yang berbeza tetapi Kor Ming dengan politik rasis lagi cetek, dengan terang-terangan menghasut membenci di antara satu sama lain.

Kepada pengundi Kajang, di antara Mei Fun dan Kor Ming, kedua-dua berbangsa Cina tetapi siapa yang lebih layak diberi penghormatan rakyat Kajang khasnya dan rakyat Malaysia umumnya?

Bukan setakat itu, sekarang Kor Ming telah pergi lebih jauh dengan menghina kaum wanita apabila khidmat mereka disamakan dengan 'Makcik pembersih lantai'. Mei Fun seorang wanita dan apa perlu diperli untuk disamakan dengan makcik pembersih lantai? Apakah hina makcik pembersih lantai di mata Kor Ming?

Bagi pihak DAP, jangan pula menjawab dengan kata-kata cliche... ia pendapat peribadi Kor Ming!

Nga Kor Ming ialah Pengerusi DAP Perak ok!

Bagaimana pula apabila ahli sendiri menggelar beliau ... PONDAN?

No comments: