Thursday, March 13, 2014

ADAKAH WAN AZIZAH SEORANG WANITA... ZURAIDA MESTI JAWAB!!!

Adakah kita masih ingat cemuhan Zuraidah terhadap Datin Paduka Chew Mei Fun ketika dicalonkan untuk bertanding di PRK N25 Kajang?

Apa kata beliau?

 
Ketua Wanita PKR,  Zuraida Kamarudin yang menyifatkan pencalonan Datin Paduka Chew Mei Fun sebagai calon 'kambing hitam' BN dalam pilihan raya kecil Kajang akan datang. YB Zuraida juga memberi alasan bahawa MCA hanya akan meletakkan calon lelaki jika ia akan membawa kemenangan.

Pada Zuraida, ia berbeza dengan calon yang diletakkan di pilihanraya kecil Kajang yang akan datang di mana MCA telah menamakan Datik Paduka Chew Mei Fun sebagai calonnya dan sekiranya BN kalah maka DP Mei Fun akan dipersalahkan nanti.

Sekarang, Wanita MCA mencabar Wanita PKR supaya mereka tidak bersetuju dengan kata-kata Ketua Wanita mereka yang terdahulu setelah meletak pencalonan seorang wanita dari MCA sebagai di'kambing hitamkan' kaum lelaki dari BN.

Apa yang berlaku hari ini, Wan Azizah telah dicalonkan PKR mengganti suaminya setelah didapati bersalah di dalam isu LIWAT KEDUANYA.

Maka, apakah jantina Wan Azizah?

Seandainya, wanita PKR berprinsip dan tidak bersetuju dengan kenyataan Ketua Wanitanya, maka PKR perlu menyingkirkan Ketua Wanitanya kerana masih
menghina pencalonan Wan Azizah kerana jantinanya. Zuraida juga perlu disingkirkan dari perlantikannya sebagai Timbalan Pengarah Jawatankuasa pilihanraya kecil
PRK Kajang.

Apabila pencalon Chew Mei Fun diumumkan pada 21 Februari lalu, Zuraida telah mencemuh Mei Fun kerana menerima tawaran untuk bertanding dan akan merosakkan peluang kaum wanita untuk bertanding di masa hadapan.

Setelah rasmi Wan Azizah bertanding mewakili PKR, ternyata kata-kata cemuhan Zuraida terhadap Mei Fun adalah SALAH sama sekali dan beliau juga ternyata menghina maruah kaum wanita.

Seandainya Zuraida seorang yang bermaruah dan juga maruah barisan wanita PKR, beliau seharusnya meletak jawatan, memohon maaf dan tidak perlu untuk PKR mengambil tindakan terhadapnya.

Kita juga tertanya-tanya, Zuraida sebagai seorang wanita dan seorang ahli politik wanita, sepatutnya mendukung hak politik dan sosial serta kedudukan wanita dalam peluang yang diberi untuk bertanding di mana-mana pilihanraya. Tetapi, Ketua Wanita PKR sangat 'double standard' di mana pencalonan Wan Azizah disokong tetapi mencemuh Mei Fun. Adakah ini level Ketua Wanita PKR yang perlu dibanggakan ahli-ahlinya?

DI MANA MARUAH AHLI-AHLI WANITA PKR SEKARANG? APAKAH ZURAIDA MASIH LAYAK SEBAGAI KETUA WANITA PKR?

No comments: