Tuesday, March 04, 2014

#ComeyFun GELARAN DARI PENYOKONG KAJANG

Walaupun dia seorang wanita, dia ada track record yang cemerlang serta keberanian yang luar biasa. Dia tidak takut sesiapapun, walau Anwar Ibrahim, beliau sanggup menentang. Itu adalah kenyataan dari Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyokong penuh pencalonan DP Chew Mei Fun di PRK Kajang nanti.

Setelah beberapa hari Mei Fun turun padang menemui pengundi-pengundi di sekitar DUN Kajang bagi meninjau sokongan terhadapnya, terdapat reaksi-reaksi yang memberangsangkan.

Mei Fun berjumpa dan bermesra dengan mereka yang tidak mengira umur, jantina dan bangsa. Pada raut wajahnya terserlah kemesraan dan ini telah menyebabkan beliau begitu senang didekati.

Di dalam sibuk melayan pengundi-pengundi ini, terdengar seorang makcik dalam lingkungan umur 60an berkata, "Comel sungguh Mei Fun ni. Kita panggil dia 'COMEY FUN' sajalah. Lagipun dah dekat dengan nama Chew Mei Fun."

Maka, dilakar pula oleh seorang kartunis dengan lakaran ini;





Ada beberapa penggiat media sosial pun telah mewujudkan di Twitter dengan #ComeyFun bagi tujuan kempen Mei Fun nanti kerana sinonimnya.

Datin Paduka Mei Fun pula menerima baik usaha menggambarkannya dengan beberapa watak kartun yang comel walaupun ada usaha-usaha nakal memanipulasi gambar tersebut sehingga ada yang cuba menggunakan sebagai bahan untuk menyerang beliau.

Walaubagaimanapun, jika penyokong dan pengundi Kajang lebih menggemari Mei Fun kerana berwajah dan berperwatakan comel, pasti ini tidak akan menggugat peluang beliau untuk menang di PRK Kajang nanti.

Oleh itu, kepada semua pengundi-pengundi Kajang, walaupun Datin Paduka Mei Fun seorang yang comel tetapi TS Mahyuddin mengagumi keberanian beliau menghadapi tentangannya samada ia seorang ahli politik terkenal, seorang pemidato handal ataupun ia

Comel... comel Mei Fun jangan disangka akan memberi laluan mudah kepada yang ingin memberi tentangan kepadanya.

Maka, penduduk Kajang perlu berbangga kerana bakal mendapat seorang yang comel, berani, rajin, dedikasi dan yang penting sekali berilah undi kepada #ComeyFun!

No comments: