Monday, February 19, 2018

LIMPAHAN NIKMAT DAN RAKYAT YANG BERSYUKUR DI TAHUN BARU CINA 2018


Setiap tahun bangsa Tionghua akan meraikan Tahun Baru Cina tetapi kelainan di tahun baru kali ini lebih ceria dan meriah kerana rakyat Malaysia dapat merasakan satu transformasi yang berjaya. Ia diakui PM Najib Razak dan Presiden MCA DS Liow Tiong Lai bilamana petunjuk kepada perkembangan ekonomi negara yang sihat, hari ini diraikan bersama.

Keceriaan bangsa Tionghua khususnya dan semua pelbagai bangsa rakyat Malaysia amnya adalah hasil dari kecekapan pentadbiran kerajaan yang diterajui Barisan Nasional di bawah kepimpinan PM Najib Razak. Manakan tidak, ekonomi negara telah berkembang sehingga 5.9% tahun lepas, nilai ringgit telah bertambah kukuh dan prestasi saham di BSKL telah meningkat.

Keyakinan rakyat Malaysia terhadap masadepan negara telah diserlahkan pada perayaan Tahun Baru Cina MCA. Justeru, PM Najib dan Presiden MCA yakin ini adalah satu petanda baik kepada Barisan Nasional yang akan berhadapan dengan proses demokrasi di pilihanraya umum ke 14 nanti.

MCA juga sependapat dengan PM Najib di mana pelbagai projek pembinaan negara sedang berjalan rancak, termasuk peningkatan dalam infrastruktur pengangkutan di seluruh negara, justeru ini membuktikan kerajaan yang diterajui Barisan Nasional menjadi negara maju di pentas global.

Hanya Barisan Nasional yang mampu membela rakyat dan memenuhi keperluan dan kebajikan rakyat, manakala MCA pula telah terserlah menjadi juara kepada masyarakat Cina. MCA tanpa henti memberikan bantuan dan sokongan, baik dari segi pendidikan berkualiti, pembangunan kampung baru dan juga dalam perkembangang perniagaan mereka.

MCA juga sangat bangga kerana dapat memainkan peranan penting dalam mengukuhkan hubungan diplomatik dengan negara China dan yang pasti rakyat Malaysia khususnya komuniti Tionghua telah mendapat banyak manfaat daripada inisiatif One One Belt One Road.

Agar segala yang telah dan sedang diusahakan Barisan Nasional dan MCA, diharapkan semua rakyat dan khususnya masyarakat Cina dapat memberi mandat untuk menerajui pemerintahan negara pada PRU14 akan datang. Suara MCA sangat diperlukan di dalam kerajaan untuk mewakili komuniti Cina. Jika masih mengharapkan impian dan janji-janji kosong DAP, maka yang akan rugi bukan rakyat Malaysia tetapi komuniti Cina itu sendiri.

Sebagai parti yang dibina berdasarkan nilai kesederhanaan, keterbukaan, bekerjasama dan kemajuan bersama, MCA percaya mereka akan dapat terus melaksanakan tanggungjawab mereka untuk negara dan rakyat dan juga masyarakat Cina.

Presiden MCA berharap Tahun Baru Cina ini dapat memenuhi perpaduan bersama, limpahan nikmat dan yang pasti adalah berkumpul dengan kaum keluarga serta sahabat handai dalam suasana gembira.


Gong Xi Fa Cai!

No comments: