Monday, July 24, 2017

KETEREH MELAMBAI UNTUK KEMBALIKAN KELANTAN KEPADA UMNO/BN


Kehadiran rakyat Kelantan yang di luar jangkaan dan sangat menggalakkan di Majlis Ramah Mesra Bersama Orghe Parlimen Terre (OPT) di Ketereh adalah petanda yang mereka ingin kembalikan Kelantan kepada UMNO/BN. Walaubagaimanapun, untuk menjadikan ia satu realiti, pengundi Kelantan haruslah menterjemahkannya di peti undi pada PRU14 nanti.

Turut hadir sebagai tetamu utama adalah Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamid di samping Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamad dan YB Datuk Nur Jazlan Bin Mohamed, Timbalan Menteri KDN, Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr Puad Zarkashi dan yang pasti penganjurnya Ketua UMNO Bahagian Ketereh, Tan Sri Annuar Musa yang juga Ketua Penerangan UMNO.

Di dalam ucapan DS Zahid, beliau mengingatkan rakyat Kelantan yang kerajaan persekutuan yang diterajui UMNO sentiasa mengutamakan nasib rakyat Kelantan walaupun PAS yang memerintah. Ini terbukti apabila sebanyak RM12.7 bilion telah diperuntukkan di bawah Rancangan Malaysia ke 11 untuk pembangunan negeri Kelantan.

Di antara sektor yang diberi keutamaan adalah pendidikan, ugama, keselamatan dan juga sosio-ekonomi rakyat Kelantan.

Pada masa yang sama, DS Zahid juga turut mengajak rakyat Kelantan menolak habis-habisan calon-calon Pakatan Harapan yang kini diPengerusikan oleh seorang pemimpin yang gila talak dan lebih pening apabila gabungan pembangkang ini mempunyai tiga ketua yang sudah tentu kapal yang ingin mereka kemudi akan pasti tenggelam.

Kepada Pengerusi PH yang pernah diberi peluang selama 22 tahun untuk menjadi pemerintah, DS Zahid mengingatkan yang era beliau sudah berlalu dan seharusnya tamat dan menjadi negarawan yang dihormati rakyat. Tetapi sebaliknya beliau yang tidak mahu menerima pemimpin sekarang ini, sehingga sanggup menyerahkan diri kepada musuh lamanya.

Manakala, Tan Sri Annuar Musa selaku Ketua UMNO bahagian Ketereh dan juga Ketua Penerangan UMNO, telah menyatakan 2 resolusi dari 2 resolusi dari UMNO Ketereh iaitu memperbaharui tekad dan keazaman untuk bekerjasama dan bersatu-padu serta taat setia kepada kepimpinan DS Najib Razak dan DS Zahid Hamidi.

Ikuti ucapan Tan Sri Annuar Musa yang menegaskan perjuangan ahli-ahli UMNO ini bertepatan dengan tuntutan fardhu kifayah sebagaimana yang disarankan ulama tersohor Imam Tabrani;



No comments: