Sunday, March 16, 2014

KERANA PERMINTAAN RAKYAT #KAJANG... MEI FUN BERIKRAR


BN bertanding di pilihanraya kecil DUN Kajang bukan sekadar untuk meletakkan calonnya atau sekadar untuk menabur janji. Tetapi menyambung kesinambungan manifesto PRU13... JANJI DITEPATI.

Oleh itu, sejurus diumumkan sebagai calon PRK Kajang, Datin Paduka Chew Mei Fun telah turun padang dan berkampung di Kajang dan meninjau apakah kehendak masyarakat di sana.

Mengakui menulis sendiri ikrar dan janji yang dilafazkan, rata-rata masyarakat Kajang khasnya dan rakyat Malaysia umumnya berpendapat ia adalah realistik dan praktikal.

Berdasarkan kepada kegagalan wakil rakyat PKR terdahulu yang pernah diberi mandat selama 6 tahun,  Mei Fun telah menggariskan 5 janjinya.

Apakah IKRAR Mei Fun?

  • Memperkuatkan check n balance terhadap kerajaan negeri Selangor.
  • Membetulkan masalah hal ehwal tempatan.
  • Memainkan peranan sebagai pihak pembangkang yg konstruktif.
  • Sebagai Duta Muhibbah untuk perpaduan rakyat.

 
Apa pula JANJI Mei Fun buat Masyarakat Kajang?

  • Memperkenalkan dan menganjurkan lebih banyak aktiviti kebudayaan untuk menonjolkan imej Kajang sebagai sebuah Bandar Kebudayaan.
  • Mendirikan pusat khidmat wakil rakyat dan berperanan sebagai jambatan berkesan di antara Majlis Perbandaran dengan rakyat jelata. Memantau pentadbiran kerajaan tempatan untuk memastikan kualiti perkhidmatan yg memuaskan. Memantau keberkesanan pihak MPKj dalam pembinaan dan penyelenggaraan infrastruktur-infrastruktur termasuk jalan, longkang, lampu jalan dan kebersihan persekitaran.
  • Meningkatkan sistem pengangkutan awam dan lalu lintas Kajang secara holistik melalui penyelarasan dengan projek MRT yg dirancang oleh kerajaan pusat,demi menangani masalah kesesakan lalu lintas di Kajang yg kian menular.
  • Menyelesaikan masalah banjir kilat di kawasan Kajang.
  • Memantau dan berkerjasama dengan pihak Polis dalam usaha membanteras jenayah,mengeratkan hubungan pihak Polis dengan orang awam,menubuhkan jawatankuasa keselamatan masyarakat dan menggerakkan penduduk-penduduk dalam usaha memperbaiki keadaan keselamatan.

Kenapa Mei Fun berani berjanji dan berikrar?

Jika dilihat latarbelakang dan 'track rocord' kerjanya, Mei Fun adalah seorang yang berprinsip dan rajin bekerja. Beliau pernah meletak jawatan sebagai Ketua Wanita MCA kerana tidak bersetuju perlantikan presidennya yang terlibat dengan soal moral. Walaupun telah meletakkan semua jawatannya di dalam parti dan kerajaan, Mei Fun tidak langsung merajuk ataupun beralih arah ke parti lain, namun beliau tetap meneruskan kerja-kerja kebajikan melalui NGO.

Bertepatan dengan tema kempennya, "DEMI INTEGRITI DAN KREDIBILITI', calon BN ini berjanji dan berikrar untuk DITUNAI BUKAN DIGADAI ... maka inilah calon yang pasti akan membawa kesejahteraan rakyat Kajang nanti.


No comments: