Wednesday, March 05, 2014

SITI KASSIM DIHARAP JANGAN BERMAIN API

Di kala kaum ibu dan remaja wanita sedang bersujud dan berdoa kepada penciptanya seperti yang ditunjukkan DI SINI...  ada pula sedang melakukan aksi yang menjelekkan di kafe Istana Mahkamah...

Pada hari ini Mahkamah Persekutua akan membuat keputusan sama ada Gereja Katolik berhak merayu atau tidak terhadap keputusan Mahkamah Rayuan pada 14 Oktober tahun lalu, pada satu tarikh yang akan ditetapkan kemudian. Rayuan itu didengar …








Perempuan yang sedang memegang bunga denga berbaju T dengan mesej "Allah Tuhan Seluruh Alam" dikatakan berkeliaran sambil memberi bunga kekwa putih kepada pejuang-pejuang Kalimah Allah.

Rakan-rakan blogger dan wartawan sempat mendapatkan maklumat wanita tersebut dan beliau dengan bangganya menggelarkan namanya Siti Kassim dan beliau adalah orang asli.

Dikatakan juga beliau terlibat dengan COMANGO dan seorang 'free thinker' dan ini pula kenyataan beliau kepada wartawan;

"Soal akidah no 2, kalimah Allah untuk semua"

Ada di antara rakan wartawan yang sedang menahan marah menyatakan demi menghormati undang-undang negara, beliau melihat saja telatah perempuan ini dseandainya negara ini tiada undang-undang pasti beliau akan bertindak kerana sebagai seorang manusia, perempuan ini seharusnya berasa sensitif dengan keadaan di mana umat Islam sedang menaruh sepenuh harapan agar Kalimah Allah tidak dipermainkan oleh pihak Gereja.

Inilah akibatnya apabila, ada segelintir kecil pemimpin politik yang beragama Islam gagal memahami akibat daripada menggadai dan menjual beli ugama demi politik mereka.


No comments: