Friday, October 24, 2014

FELDA ADALAH PROGRAM MISKIN DAN MELARAT


Jika ditanya kepada rakyat Malaysia, FELDA hari ini jauh bezanya dari zaman Anwar adalah Menteri Kewangan. FELDA hari ini bukan saja berjaya dibangunkan di kawasan pendalaman malahan kini FELDA telah diletakkan di pentas dunia.

Rakyat Malaysia terutama warga FELDA telah mendapat manfaat yang pelbagai dan sekaligus menaikkan maruah majoriti Melayu yang suatu ketika dahulu tidak diyakini akan membawa kejayaan yang gah, dan ini termasuklah YB UMNO Anwar bin Ibrahim ketika diberi jawatan sebagai Menteri Kewangan.

Mungkin generasi muda tidak mengetahuinya, tetapi ia perlu didedahkan dan perlu di'refresh' untuk kita mengetahui sejarah FELDA ketika anak Ibrahim ini diberi amanah dan tanggungjawab.

FELDA bukan saja dibiarkan Anwar malahan pada mata Anwar ia dianggap sebagai program MISKIN dan MELARAT. Pendedahan rakan blogger bukan suatu yang mengejutkan malahan itulah yang berlaku dan kita boleh nampak keadaan FELDA di ketika itu...

Di antara pendedahan yang ditulis;
"...sewaktu FELDA pernah diminta agar diletakkan dibawah seliaannya sebagai Timbalan Perdana Menteri; Anwar menolak kononnya BUKAN STANDARD dia untuk menjaga kalangan peneroka yang miskin dan melarat.

... Dr Mahathir banyak kali mengingatkan Anwar bahawa FELDA adalah sangat strategik dalam politik Melayu. Tak pernah diendah."

Hari ini, Anwar yang telah berjaya diberi jawatan Ketua Pembangkang, cuba menunjukkan belas dan ehsan terhadap nasib FELDA setelah DS Najib bersama-sama barisan panglima dan hulubalang FELDA mengorak langkah membawa kebanggaan Melayu berada di senarai kedua terbesar IPO yang membawa nilai FELDA hari ini berjumlah beratus bilion ringgit.

Pelbagai tohmahan dan tuduhan ke atas pengurusan FELDA seperti meminjam wang dari KWSP bertujuan memberi gambaran yang kewangan FELDA sedang nazak, urusniaga FELDA dengan Israel, perlantikan Tan Sri Isa dipertikai dan semuanya Anwar memberi kesimpulan bahawa ... FELDA AKAN BANKRAP

Jika benar apa yang didakwa Anwar, mengapa....
 
  • Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini menyatakan rasa kesal dan menarik balik tuduhan parti itu sebelum ini yang mendakwa Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) pernah menghantar minyak atau menjalankan sebarang perniagaan dengan negara Israel atau mana-mana syarikat milik Israel. 
  • “PKR telah menyatakan rasa kesal dengan dua artikel yang ditulis dan dicetak itu yang merujuk kepada Felda. PKR juga mengakui dan menerima bahawa Felda IFFCO Oil Product Sdn Bhd telah pada Mac 2010 mengantar minyak mentah ke Palestin dan bukan Israel serta mengakui bahawa Felda tidak pernah menjual minyak mentah kepada Israel atau mana-mana syarikat milik Israel. - UMNOonline
  • Baru-baru ini, Wan Azizah dan geng Suara Keadilan telah didapati bersalah dengan saman RM200 juta... DI SINI

Tuduhan Anwar dijawab... 


 

Oleh itu, jika dulu ketika Anwar mempunyai kuasa, diberi amanah dan tanggungjawab tidak langsung dilaksanakan, apakah pemimpin seperti ini perlu diletakkan kepercayaan ke atas tuduhan-tuduhannya?

Jika FELDA pun mampu diaibkan dengan tuduhan-tuduhan palsu, apa tah lagi agendanya merosakkan maruah negara dan bangsa!


Ingatlah, Anwar dan kuncu-kuncu perosak ini tidak akan berhenti mencari dan menimbulkan keraguan warga Felda, maka apa perlu dibiarkan beliau masih merayau di luar sana?

 
 

No comments: