Friday, October 18, 2013

SIAPA TAK KENAL DIA NI?

Orangnya mudah senyum, peramah dan beliau bukanlah seorang asing dalam dunia politik tanahair. Kerjayanya bermula sebagai seorang peguam dan personaliti television dan terus meletop dalam arena politik ketika usianya 30an bila beliau menduduki Majlis Tertinggi ketika zaman Tun Dr Mahathir.

Gelaran yang diberikan kepada beliau oleh media sebagai "the legal eagle" kini kembali terserlah semula setelah beliau telah memenangi kerusi Parlimen Pengerang dalam PRU13 lalu dengan majoriti megah lebih 80% setelah projek RAPID yang dimainkan oleh pihak pembangkang berjaya ditanganinya seorang diri.

Kini dalam pemilihan UMNO beliau telah menawarkan dirinya untuk bertanding sebagai Ahli Majlis Tertinggi... no. 36 




UMNO telah perkenalkan sistem baru dalam pemilihan kali ini dan satu program memperkenalkan calon-calon yang bertanding telah diadakan di seluruh negara.

Ketika sesi memperkenalkan calon-calon yang bertanding, Dato Azalina telah menghadirkan hampir di setiap negeri. Selain berdiri bersama-sama barisan calon, inilah peluang terbaik untuk beliau bertemu dan beramah mesra dengan para perwakilan dan paling utama bertemu semula adik-adik Puteri UMNO serta rakan dan kenalan.







Apa yang menarik ialah sokongan dan tepukan gemuruh diberikan setiap kali nama beliau disebut. Sebagai seorang yang dikira agak lama sepi di persada politik tanahair, rupa-rupanya beliau masih diberi sambutan  serta tepukan gemuruh di kalangan perwakilan. Hormat serta popularnya Dato Aza di kalangan ex-Puteri UMNO dan adik-adik Puteri, mereka masih memanggil beliau "Boss".



Dato Azalina juga dikenali di kalangan calon-calon lain yang bertanding dan setiap kali Dato Aza menduduki pentas, beliau sentiasa di kelilingi calon-calon dari kalangan kebanyakannya adalah calon-calon lelaki. Ini adalah kerana Dato Aza bukanlah muka baru dan di antara mereka merupakan rakan seperjuangan.








Yang pasti... di antara perjumpaan dan aksi yang terbaik adalah berikut;



Inilah barisan calon-calon wanita yang bertanding MT dan Sayap Wanita. Sokongan dari sayap wanita kepada Dato Azalina untuk bertanding Majlis Tertinggi telah pun diluahkan oleh Dato Shahrizat Jalil;



 
Oleh yang demikian, setelah para-para ibu dan adik-adik puteri sekelian tidak berbelah bahagi untuk menyokong Dato Azalina, maka diharap para-para Pemuda dan Ketua-Ketua Bahagian juga tidak ketinggalan dalam memberi sokongan mereka kepada ... DATO AZALINA OTHMAN SYED, Calon Majlis Tertinggi UMNO NO. 36


No comments: