Friday, October 18, 2013

INI RUPANYA YANG BERLAKU.... OOOOOOHH!!!

Tertanya-tanya, kenapa beliau sangat-sangat disayangi rakyat di Parlimennya. Setelah mengikuti walk about beliau, rupa-rupanya ini yang berlaku...





Selama 3 penggal Dato Azalina telah memegang jawatan sebagai Ahli Parlimen Pengerang dan di PRU 13 bulan Mei lalu, beliau telah dicabar calon bebas dan juga calon PKR, namun keputusannya ialah majoriti yang diperolehi Dato Aza ialah lebih daripada 80%. 

Sehingga hari ini, Dato Aza adalah satu-satunya pemimpin wanita yang memegang Ketua Bahagian UMNO dan kepimpinannya telah diberi kepercayaan selama 3 penggal juga. Bukankah ini satu kebanggaan kepada kita terutama kaum wanita?

Di Pengerang terdapat 33 cawangan dan 310 perwakilan yang bakal menjalankan tanggungjawab mereka pada 19hb ini untuk memilih sekali lagi Ketua Bahagian dan seterusnya mengundi Naib-Naib Presiden serta Ahli-Ahli Majlis Tertinggi.

Semasa pertemuan dengan ketua-ketua cawangan dan ketua-ketua sayap di bahagian Pengerang, Dato Aza mengingatkan perwakilan agar dapat memilih wakil yang mempunyai suara di Dewan Rakyat dan Dewan Negeri. Mereka inilah calon yang efektif yang mampu membawa suara rakyat Pengerang didengari. Maka, soal calon orang luar janganlah hendaknya menjadi penghalang kepada kesejahteraan dan kejayaan Pengerang yang ada hari ini.

Di cawangan Felda Adela
 
Di Bandar Penawar

Bermuafakat akan membawa berkat....

Tugas perwakilan esok adalah untuk memastikan barisan yang dipilih nanti adalah barisan yang akan bekerja di bahagian untuk menghadapi PRU14. Dan jika tersalah pilih pada 19hb ini, bakal memberi kesan kepada bangsa kita juga.

Dan yang paling utama, Dato Aza mengajak semua perwakilan agar berpolitiklah dengan penuh kasih sayang dan jangan tersimpan perasaan benci sesama sendiri dan anggaplah pemilihan ini sebagai pemilihan adik beradik. 

Kepada perwakilan semua samada di Pengerang dan seluruh Tanahair, janganlah terlepas pandang nama Dato Azalina; calon No. 3 untuk Ketua Bahagian Pengerang dan No. 36 untuk calon Majlis Tertinggi UMNO kerana .... BIJAK, BERANI DAN BENAR!


No comments: