Thursday, August 14, 2014

2 HARI LAGI KE MUAFAKAT RAYA KOTA TINGGI ... APA ISTIMEWANYA?


Hanya tinggal 2 hari lagi warga Kota Tinggi akan meraikan Muafakat Raya bersama-sama YAB Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Besar Johor.

Tan Sri Muhyiddin  dan Dato Khaled Nordin dijangka hadir pada pukul 4 petang untuk bersama-sama meraikannya.

Disamping menghidangkan beberapa acara menarik, Muafakat Raya Kota Tinggi juga akan melancarkan program "Dakapan Gaza dan MH370 & MH17" di mana tabung gaza diedarkan sepanjang masa dan akan diserahkan kepada Media Prima pada malam tersebut. Tabung Gaza telah menyasarkan kutipan sebanyak 30 ribu dan pihak Yayasan Mesra telah mengesahkan menyumbang sebanyak 10 ribu.

Yayasan Mesra juga telah bermurah hati menaja hadiah pemenang keceriaan gerai sebanyak RM15,000 di mana terdapat 20-30 gerai makanan dari agensi-agensi kerajaan yang akan menghidangkan pelbagai juadah. Kesemua pemenang akan menyumbang semula kepada Tabung Gaza.

Kepada penderma yang bermurah hati untuk menghulurkan  lebih dari RM20.00 ke atas, mereka akan diberi mafla dan badge button.

Acara kemuncak hari tersebut akan dihidangkan dengan deklamasi sajak oleh Ahli Parlimen Kota Tinggi dan juga Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Mesra, Fazli Buyong. Selain itu, pengunjung akan dihiburkan seperti berikut pada malamnya oleh artis-artis berikut;


 

Jemputan ini bukan sahaja meliputi warga Kota Tinggi, malahan semua rakyat Johor khasnya dan rakyat Malaysia amnya yang berkesempatan, kita bermuafakat raya di Kota Tinggi sambil beramal dalam Dakapan Gaza, MH370 dan MH17... 2 hari lagi!



No comments: