Monday, June 06, 2016

#PRK SG BESAR : MCA YAKIN BUDIMAN DAPAT TAWAN HATI KAUM CINA


Apabila calon Barisan Nasional diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri selaku Pengarah Kempen untuk pilihanraya kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar, MCA sangat meyakini bahawa ia adalah pilihan yang sangat tepat. YB Budiman Mohd Zohdi yang juga wakil rakyat Sungai Panjang akan mampu dan berkebolehan memenangi hati kaum Cina terutamanya di DUN Sekinchan.

Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai telah bersama-sama mengiringi bergandingan tangan bersama-sama YB Budiman serta pemimpin-pemimpin tertinggi BN ke Dewan Seri Bernam untuk proses penamaan calon.

Oleh itu, bagi melancarkan lagi perjalanan kempen PRK yang kebetulan serentak di Kuala Kangsar, MCA akan menggerakkan lebih 2,000 anggotanya dari seluruh negara bagi mendekati pengundi.

Sehubungan itu, MCA mengambil kesempatan ini untuk memberi penerangan secara telus mengenai isu-isu semasa terutamanya yang menyentuh kepentingan negara dan juga rakyat. Inilah masanya parti kaum terbesar kaum Cina yang mewakili kerajaan menjawab dan menerangkan kepada komuniti Cina ke atas segala tohmahan serta fitnah yang dilemparkan oleh DAP dan rakan-rakan pembangkang mereka selama ini.

Seperkara lagi, Datuk Liow akan mengajak khususnya pengundi Cina di Sekinchan melihat sendiri konsep kesatuan yang diamalkan BN sehingga mampu membuktikan keteguhan dalam pentadbiran negara selama ini. Kenyataan Datuk Liow adalah benar dibandingkan dengan apa yang sedang melanda di dalam pakatan pembangkang.

Tiada kesefahaman, tiada setiakawan dan tiada kompromi justeru tiada perpaduan yang mampu ditunjukkan oleh pakatan pembangkang samada yang terdahulu mahupun yang baru. Dulu Pakatan Rakyat dan apabila DAP tidak bersetuju dengan PAS, terus dibubarkan dan kemudiannya ditubuh pula Pakatan Harapan dengan kelompok-kelompok pemimpin PAS yang tewas dengan parti baru Parti Amanah Negara (PAN).

Walaupun berlakon untuk bersatu dan kononnya sehati sejiwa, di antara PKR dan DAP telah buktikan drama pembohongan mereka di Sarawak apabila sesama mereka bertanding. Kini di PRK Sg Besar berulang lagi. Berbeza sekali dengan BN, kesemua parti komponen bergerak seiring di bawah satu lambang, iaitu dacing.

YB Budiman adalah anak tempatan dan juga wakil rakyat di Sg Panjang di dalam parlimen Sg Besar yang sangat arif dengan selok belok walaupun di Sekinchan. Oleh itu, MCA yakin dengan keharmonian yang dibawa BN dan diwakili YB Budiman, maka BN telah membuat pilihan tepat dan yakin YB Budiman mampu menang untuk mewakili suara masyarakat Cina di Sekinchan di dalam kerajaan.

No comments: