Saturday, August 05, 2017

AWAS! MENGHALALKAN PEMBOHONGAN ADALAH STRATEGI POLITIK MAHATHIR


Bukan sekali malahan berkali-kali Dr Mahathir telah menggunakan strategi pembohongan untuk menghidupkan hayat politiknya yang terakhir ini. Ahli-ahli UMNO perlu ingat, paling tidak dilupakan apabila di pengawalan beliau sedang rancak mengatur strategi menjatuhkan Presiden dan juga Perdana Menteri Malaysia, beliau tanpa segan silu mendakwa yang PM Najib telah hilang kepercayaan ahli UMNO dan juga ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional.
"Fitnah Pengerusi PH, Tun Dr Mahathir Mohamad (Tun M), yang terbaru terhadap Timbalan Perdana Menteri (TPM), Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, kononnya TPM memohon sokongannya untuk menjatuhkan Perdana Menteri (PM), Datuk Seri Najib Razak, adalah satu lagi percubaan Tun M utk menanamkan syak wasangka di kalangan sanubari setiap ahli UMNO." -  Tan Sri Annuar Musa

Begitulah peringatan Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa yang merupakan salah seorang pemimpin UMNO yang pernah berkhidmat di bawah Dr Mahathir dan walaupun Dr Mahathir telah meninggalkan UMNO untuk kali ketiganya, namun beliau tetap berdiri setia di dalam UMNO.

Kenyataan yang dikeluarkan Tan Sri Annuar bertepatan untuk menjawab dan sekali gus mengingatkan ahli-ahli akar umbi yang Dr Mahathir akan melakukan dan bercakap apa sahaja untuk menghalalkan pembohongannya dan itulah strategi politik Dr Mahathir kini yang semata-mata ingin mewujudkan keretakan dalam UMNO.

Jika ada yang terpedaya dan terus percaya, maka akan timbullah perasaan curiga dan seterusnya marah kepada Timbalan Presiden DS Zahid kepada PM Najib Razak. Walaubagaimanapun, TS Annuar yakin yang ahli-ahli UMNO masih tetap kental dengan istiqamah dan solidariti serta tidak mudah terpesong dengan tipu muslihat Pakatan Harapan dan juga Dr Mahathir.

Apabila diimbas kembali, Dr Mahathir tanpa segan silu pernah mengguna perkataan 'hilang', 'lesap' mahupun 'dicuri' ketika bercakap mengenai RM42b tetapi apabila disahkan PAC yang tiada duit hilang, Dr Mahathir tidak pernah memperbetulkan kenyataannya, apatah lagi untuk memohon maaf.

Ahli-ahli UMNO juga pasti masih ingat, dengan mudah Dr Mahathir pernah menuduh Kit Siang sebagai rasis di hadapan rakyat, bagaimana Anwar dituduh di pentas antarabangsa sebagai orang yang tidak layak menggantinya kerana mempunyai masalah moral yang mengaibkan, kini segalanya bagaikan beliau sendiri menafikan tuduhannya apabila telah duduk bersatu di dalam Pakatan Harapan.

Bagi TS Annuar, sekiranya begitu mudah Dr Mahathir membohongi rakyat samada di masa lalu mahupun sekarang, tidak akan ada apa yang boleh menghalang beliau untuk terus menghalalkan pembohongannya asalkan ia dapat dijadikan senjata strategi politiknya. Oleh itu, ahli-ahli UMNO khasnya dan rakyat Malaysia umumnya, kita jangan terus melatah malahan segala dakwaan Dr Mahathir hari ini hanyalah untuk menghancurkan UMNO dan apabila ahli-ahli akar umbi gagal dipengaruhinya, maka pemimpin UMNO pula dijadikan mangsa beliau.

Ingatlah, tuduhan Dr Mahathir terhadap DS Zahid hanyalah semata-mata untuk terbitkan kesangsian di kalangan ahli parti dan pasti tidak akan berkesan sekiranya ahli-ahli UMNO masih ingat siri-siri pembohongan Dr Mahathir yang lalu.

 

No comments: