Pada tahun lalu, selepas melancarkan "aduanSPAD" yang bertujuan untuk memudahkan orang awam membuat aduan terhadap mana-mana
perkhidmatan pengangkutan awam.
Kini SPAD telah menambahbaik lagi perkhidmatan mereka dengan memperkenalkan aplikasi telefon
pintar yang dipanggil "mySPAD" yang membolehkan orang ramai mendapatkan maklumat berkaitan pengangkutan awam seperti bas, teksi,
rel dan terminal dengan mudah, tepat dan di mana jua.
Aplikasi ini dibangunkan bersama Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (Mampu), Jabatan Perdana Menteri
di bawah inisiatif myGov.
Aplikasi ini juga boleh didapati dalam versi Android dan iPhone dan boleh dimuat turun dari 'Google Play Store'...
Google Play |
Sebagai menjamin keselamatan penumpang serta memudahkan aduan dan SPAD dapat bertindak dengan segera, aplikasi mySPAD juga
menyediakan aplikasi bagi pengesahan status pemandu teksi, senarai syarikat teksi, semakan bas sekolah yang berdaftar, jadual
perjalanan bas, jadual tambang dan perjalanan rel serta maklum balas kepada SPAD. Contohnya;
Malaysia bakal menganjurkan Tahan Melawat Malaysia 2014, maka aplikasi mySPAD adalah merupakan satu usaha penyediaan bagi
melancarkan dan memudahkan urusan pelancong asing di samping memberi keselesaan kepada rakyat tempatan.
Oleh yang demikian, rakyat Malaysia disarankan mengambil peluang aplikasi PERCUMA yang disediakan ini.
No comments:
Post a Comment