Saturday, May 05, 2018

#PRU14 : ANNUAR MUSA - TSUNAMI MELAYU TERKUBUR TERLEBIH DAHULU SEBELUM MAMPU BERLAKU


Yang memperkenal tsunami bangsa adalah DAP kerana mereka berjaya wujudkan tsunami Cina di dalam dua pilihanraya lalu. Kini setelah melihat kegagalan demi kegagalan dan pembohongan demi pembohongan yang bakal menerima akibat mereka akan ditolak masyarakat Cina, mereka terpaksa wujudkan pula propaganda tsunami Melayu.

DAP berjanji yang Pakatan Rakyat pasti akan menawan Putrajaya sejak dari PRU11 dan masih gagal menakluk Putrajaya pada PRU12 walaupun PAS berada bersama-sama mereka ketika itu. Walaupun berjaya kekalkan tsunami Cina, namun Kedah telah berjaya dirampas oleh BN. Kemudian, DAP mencari helah mengguna hukum hudud PAS untuk menyisihkan parti kedua terbesar di Malaysia dengan harapan kewujudan PAN mampu menarik ramai penyokong PAS.

Malangnya, PAN telah kecewakan mereka dan DAP beralih ke arah parti baru Dr Mahathir, PPBM. Janji Mahathir, PPBM akan lumpuhkan UMNO dan ahli-ahlinya akan keluar beramai-ramai. Belum sempat diadakan mesyuarat agong pertama, cawangan-cawangan PPBM mula bergolak dan ada di antaranya dibubarkan. Bukan UMNO yang tergugat tetapi PPBM yang bakal dibubarkan kerana gagal mengadakan mesyuarat di peringkat cawangan dan bahagian. Sekali lagi DAP kecewa.

Bagi Tan Sri Annuar, tsunami Melayu telah terkubur terlebih dahulu dan kuburnya pun semakin dalam apabila setelah penamaan calon, ramai di antara calon-calon pakatan pembangkang yang mengguna lambang PKR, cabut lari ke kawasan lain dan tidak berani bertanding di kawasan lama.

Jelas terbukti apabila Wan Azizah tidak lagi berani bertanding di Kajang dan Permatang Pauh, anaknya lari dari Lembah Pantai tetapi calon-calon BN yang terdiri dari pemimpin-pemimpin utama tetap kekal bertanding di kawasan lama. Apa maksudnya? Kawasan-kawasan yang dilepasakan Wan Azizah dan Nurul Izzah terdiri daripada kawasan majoriti Melayu dan jika mereka telah berkhidmat dengan baik, apa perlu mereka lari ke kawasan lain?

Hakikatnya, DAP terdesak untuk berkuasa termasuklah menjadi dominan dalam pakatan pembangkang. Untuk menunaikan janji yang telah gagal ditunaikan pada 2 pilihanraya umum lalu untuk menawan Putrajaya, DAP sedar yang mereka perlukan kuasa undi Melayu. Maka Dr Mahathir perlu digunakan sepenuhnya.

Persoalannya, apakah masyarakat Melayu akan membenarkan DAP berkuasa? Dr Mahathir sepatutnya arahkan DAP hapuskan perjuangan 'Malaysian Malaysia' mereka terlebih dahulu dan kenapa Dr Mahathir juga gagal menghapuskannya jika benar beliau bakal menjadi Perdana Menteri mereka. Apakah setelah sepentas, dilantik sebagai Top Dog, Mahathir tiada kuasa? Bukankah jelas, Mahathir sedang digunakan sehabis-habisnya oleh DAP untuk berkuasa nanti. 
 

No comments: