Monday, December 04, 2017

KEJAYAAN BANGSAKU, KEJAAYAN NEGARAKU - MESEJ PRESIDEN UMNO UNTUK SEMUA


Dalam masa kurang daripada sehari, sekali lagi Presiden UMNO Yang Amat Berhormat Datuk Seri Najib Razak akan menyampaikan mesejnya yang penuh dengan inspirasi dan bermakna, terus dari PWTC sempena Perhimpunan Agong UMNO ke 71. Yang jelas, ia bukan saja untuk ahli-ahli UMNO malahan setiap patah perkataannya juga untuk rakyat Malaysia secara amnya.

PM Najib telah mengambil kesempatan ini untuk menulis dalam blog peribadinya untuk berkongsi kepada semua ahli UMNO khasnya dan rakyat Malaysia amnya untuk lebih memahami bukan saja pentingnya kesinambungan kewujudan UMNO, tetapi menilai semula apa yang telah dilakukan oleh UMNO selama 71 tahun di dalam artikelnya bertajuk, "Kejayaan Bangsaku, Kejayaan Negaraku".

Dengan kata lain, ia membawa maksud kejayaan orang Melayu di dalam menyumbang kepada kejayaan dan kemegahan negara.

Ahli-ahli UMNO terdiri daripada bangsa Melayu dan juga mereka yang berstatus Bumiputera di seluruh tanahair dan mereka adalah rakyat majoriti di Malaysia. Tanpa meminggirkan kepentingan bangsa lain, sejak sebelum merdeka lagi, UMNO telah bersama-sama MCA dan MIC telah bersetuju bersama-sama membangungkan negara dengan semangat kesetiaan yang tidak berbelah bahagi.

Kesemua kejayaan, kemajuan dan keharmonian yang kita capai hari ini telah pun diterajui oleh UMNO dan sejarah membuktikan bahawa walaupun Barisan Nasional terdiri daripada banyak parti-parti komponen lain yang mewakili pelbagai agama, kaum dan budaya, UMNO sebagai parti utama tidak pernah mengkhianati perjanjian yang telah termaktub dalam Perlembagaan.

Oleh kerana itu, untuk mengekalkan kejayaan negara untuk di masa hadapan, DS Najib mengajak semua ahli UMNO dan majoriti rakyat untuk berada di dalam satu arah yang sama.

Umno adalah parti politik yang berasaskan kepentingan dan perjuangannya untuk rakyat dan semenjak DS Najib adalah Presiden parti dan telah mengambil alih tampuk kepimpinan negara pada tahun 2009, Agenda Bumiputera terus diperkukuh dan bertambah baik sehingga berjaya diletakkan sebagai sebagai Agenda Nasional. Akhirnya, pendapatan kasar bulanan isi rumah Bumiputera telah meningkat daripada RM3,624 pada tahun 2009 kepada RM6,267 pada tahun lepas.

Manakala kadar kemiskinan di kalangan Bumiputera telah menyusut dari 5.3 peratus pada tahun 2009 ke 0.5 peratus pada tahun lalu.

Lebih utama, UMNO sentiasa memastikan bangsa Melayu dan Bumiputera tetap berdaya saing dari segi pendidikan, pekerjaan, pemilikan aset dan banyak lagi. Kesemua ini terkandung dalam Plan Tindakan Transformasi Kesejahteraan Bumiputera yang dilancarkan awal tahun ini yang menyatakan semua pencapaian dan aspirasi bangsa Melayu dan bumiputera di Malaysia.

Kesemua pencapaian ini adalah bukti yang perjuangan dan lebih penting kesediaan UMNO untuk berkorban dengan segala keringat untuk semua dari dulu hingga sekarang. Inilah juga membuktikan yang UMNO adalah parti politik yang meletakkan negara melebihi dari segala-galanya dan UMNO bersedia untuk berjuang sehingga ke akhirnya demi Malaysia tercinta.

Selari dengan apa yang pernah disarankan Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa, kekuatan yang ada dalam UMNO dan Barisan Nasional adalah merupakan sebuah wadah politik yang mempunyai DNA yang tersendiri, yang mempunyai asas yang kukuh. Kekuatan UMNO dan Barisan Nasional cukup terserlah dan seharusnya dijadikan kefahaman untuk semua mengetahui falsafah perjuangan UMNO untuk dijadikan 'antibodi' yang terkuat dalam berhadapan dengan pembangkang.

Insya-Allah, selagi UMNO ada, parti ini akan terus berani mempertahankan tanggungjawab untuk memperjuangkan kaum Melayu dan Bumiputera sehingga ke peringkat yang lebih tinggi kerana perjuangan UMNO adalah sentiasa ikhlas dan penuh dengan nurani yang besar berdasarkan agama, bangsa dan negara.

No comments: