Tuesday, May 28, 2013

AKU MELAYU.... ENGKAU CINA

Aku Melayu... Engkau Cina...
Aku tak pilih untuk jadi Melayu
Engkau juga tak pilih untuk jadi Cina
(Sentuhan dari blogger BigDog)




Tetapi Melayu itu memilih 
untuk Merdeka dari Penjajah
Engkau bersekongkol dengan penjajah 
untuk survival dan berniaga
Melayu pilih untuk jadi Askar Melayu 
dan pertahan negara
Cina pilih untuk sembunyi senjata, 
jadi Komunis dan Bintang Tiga
 

Melayu pilih untuk bersatu 
dan perpaduan demi Malaysia
Untuk itu, Cina, Sabah, Sarawak 
dan termasuk Singapura setuju untuk PILIH jadi Malaysia
Teguh bersepakat mendukung pemerintahan ‘Kongsi Kuasa’
Sama sama ada peranan untuk bangunkan negara


Masa Presiden UMNO persembahkan pada Raja Raja
Sebagai timbang rasa persediaan untuk Merdeka
Syarat warga Perjanjian Malaya 1 Feb 1948 
diketepikan sahaja
Terima sejuta jadi rakyat 
tanpa sebarang helah dan bicara


Namun Cina itu juga pilih untuk sokong 
dua ekor badut dari PAS dan PKR durjana
Untuk MENGHASUT Rakyat Malaysia Membenci Malaysia
Cina pilih Lim Kit Siang dan Tian Chua 
dengan lantang bunyinya
Yang tergamak memfitnah Serangan Lahad Datu 
itu ‘Sandiwara’


Aku tak pilih jadi Melayu
Engkau Cina pun tak pilih jadi Cina
Tetapi kalau kita dah setuju pilih Malaysia
Maka kita sama sama jaga Malaysia

Dan tolak serta ambil tindakan kepada 
badut badut celaka ini
BUKAN engkau Cina semua SOKONG badut sial ini
Yang seluruh pelusuk tidak henti henti 
menjalankan aktiviti
Menghasut masyarakat Cina melihat 
Melayu dengan perasaan benci


Terkinja kinja macam kera kena belacan 
masa ‘Blackout Lima-Kosong-Lima’
BUKAN engkau Cina semua diam 
dan tak ambil tindakan segera
Ke atas anak-anak Cina yang Kurang Ajar 
dan Biadap lakunya
Dan suka-suka terbalikkan bendera Malaysia
Atau suka-suka hina Raja Raja
Membelakangkan prinsip-prinsip Rukun Negara

Aku tak pilih jadi Melayu
Aku pilih Persekutuan Malaysia
Aku juga PILIH tak mahu hormat pada Cina 
yang tak hormat konsep Malaysia
Yang terbukti membelakangkan 
prinsip prinsip Rukun Negara


Kalau engkau dah tak pilih semangat Malaysia
Maka engkau Cina pergilah cari lain negara
Ramai rakan taulan sedara mara yang telah hijrah melata
Mencaci tanah air tanpa sedikitpun rasa duka

Kalau engkau masih nak pilih Malaysia
Maka engkau perlu BUKTIKAN engkau Sayang Malaysia
Dan ambil tindakan atas mereka yang merosakkan Malaysia
Dan menunjukkan patriotisma dengan syaratnya tiada

Malangnya, jauh bahang dari bara
Engkau Cina benci Utusan Malaysia
Tetapi engkau Cina sokong akhbar akhbar Cina
Yang artikelnya bersifat rasis dan chauvinis belaka

Aku pilih Malaysia
Bukan sengaja aku cari sengketa
Datuk tidak kering gusi berpesan sentiasa
Jahat jangan sekali tapi buat baik biar berpada

Engkau Cina juga pilih untuk  
BENCI UMNO dan PERKASA
Dan mengecil-ngecilkan agensi 
dimana Melayu jadi penguasa
Merata ceramah Chauvinis Cina 
engkau pasang telinga
Tanpa sedikit pun perasaan 
Melayu ditimbang rasa

Maka janganlah marah bila Melayu 
mula bicara dan mencerna minda
PILIH UNTUK MENOLAK SELURUH MASYARAKAT CINA
BOIKOT PERNIAGAAN, PERSATUAN SERTA SEKOLAH 
& BUDAYA CINA
YANG PENGHABIS BICARANYA TAK HORMAT MALAYSIA!

Aku Pilih Malaysia
Sebab Aku tiada pilihan lain
Demi Sayang & Cintaku Kepada Negara!

~Terima kasih kepada blogger BigDog

 

No comments: