Monday, September 18, 2017

AZMIN TIDAK BEGITU MARAH MAT TAIB KELUAR PKR, TETAPI SESUATU TELAH TERBONGKAR


Sebenarnya Azmin tidaklah begitu marah apabila Tan Sri Muhammad Muhamad Taib atau lebih dikenali sebagai Mat Taib keluar dari PKR tetapi setelah diteliti dan diamati alasan-alasan yang diberikan beliau untuk kembali kepada UMNO, satu perkara besar yang telah didedahkan kepada umum terutamanya rakyat Selangor yang menyebabkan Azmin dan PKR Selangor begitu marah dan terkesan, adalah bahawa kerajaan yang diketuai Azmin dan PKR tidak membincangkan agenda Melayu dan Islam di dalam PKR negeri mahupun Pakatan Rakyat Selangor. 

Dalam perkataannya sendiri, Tan Sri Muhammad Muhamad Taib atau lebih dikenali sebagai TS Mat Taib di kalangan rakan-rakan politiknya telah berkata;

"Hal agenda Melayu, hal agama tidak disentuh ini tidak sihat. Satu masa nanti wujud pergeseran yang kuat (akhirnya) politik dikuasai oleh orang lain". Ini telah memberi gambaran jelas yang kepentingan Melayu dan Islam bukan agenda PKR Selangor dan PR Selangor.

Oleh yang demikian agenda siapa yang Azmin, PKR dan Pakatan Rakyat utamakan selama ini jika tidak semata-mata untuk kepuasan dan kepentingan DAP sahaja. Maka, terjawablah mengapa DAP di Selangor kini tidak langsung berbunyi menentang Azmin apabila beliau mengekalkan PAS di dalam barisan exconya dan kekal bersama mentadbir Selangor bersama-sama DAP. 

Inikah perjanjian syaitan dan rahsia besar yang ada dalam pandora box yang Azmin telah buat dengan DAP agar mereka tidak membantah? Jika selama ini kita tertanya-tanya mengapa DAP tidak lagi membantah keputusan Azmin mengekalkan kerjasama dengan PAS Selangor, segalanya telah pun terjawab.

Namun segala alasan yang diberikan Azmin di akaun Twitternya yang menggambarkan TS Mat Taib sebagai surat khabar lama, jelas menunjukkan taraf alasan seorang ahli politik yang berjawatan bawahan walaupun ternyata menunjukkan kekecawaannya. Tetapi apabila TS Mat Taib dedahkan yang pentadbirannya tidak meletakkan agenda Melayu dan Islam sebagai keutamaan, apakah nada text Twitternya akan berterusan seperti kebudak-budakan yang menyerang kredibiliti TS Mat Taib?

Amat malang bagi pengundi Melayu yang terdiri daripada penyokong kuat PKR Selangor apabila kepentingan mereka dan agama mereka tidak dibincangkan dan ini menunjukkan bukan saja undi mereka diperlukan untuk mereka berkuasa, malahan membenarkan agenda "Malaysian Malaysia" DAP yang tidak mahu bangsa Melayu dan agama Islam terus diberi perlindungan dan keistimewaan.

Negeri Selangor sangat bernasib baik kerana masih di bawah naungan seorang Raja yang didaulatkan negara. Jika tidak, Azmin akan terus-terusan membiarkan Selangor menerima nasib sepertimana DAP melayan masyarakat Melayu di Pulau Pinang. Tetapi apa gunanya seorang Melayu dilantik sebagai ketua pentadbir negeri jika apa yang pernah berlaku di Perak, kini berulang di Selangor?

Bukan saja perjuangan PKR "is a waste" seperti yang diakui TS Mat Taib, malahan ia sangat merbahaya kepada masyarakat Melayu dan umat Islam apabila Azmin hanyalah seorang ketua pentadbir puppet di bawah telunjuk DAP. Apakah rakyat Selangor lupa sehinggakan Sultan Selangor telah terpaksa berkeras ke atas Sivarasa yang telah melanggar titah tuanku kerana berceramah politik di An-Nur Mosque in Kampung Melayu Subang tetapi Azmin dan PKR tidak mengambil apa-apa tindakan displin ke atas Sivarasa. 

Kesucian masjid telah dicabul dan titah Sultan telah diingkari dengan tanpa rasa bersalah sedangkan Azmin gagal bertindak tegas. Apakah ini tidak cukup membuktikan yang Azmin hanyalah seorang pupet yang dilantik Pakatan Harapan untuk berada di bawah telunjuk DAP? Apakah kini duplicate bekas MB Nizar di Perak sedang ditempah Azmin di Selangor?

No comments: