Monday, January 02, 2017

PRESIDEN MCA : 2017 ADALAH TAHUN RAKYAT MENENTANG ELEMEN NEGATIF


Setelah berjaya mengharungi rintangan dan dugaan selama 12 bulan lalu, kini rakyat Malaysia diajak untuk menentang segala elemen negatif yang sengaja diada-adakan pembangkang dan menjelang 2017, semua rakyat Malaysia perlu bangkit untuk menentangnya. Itu adalah intipati ucapan tahun baru Presiden MCA, YB Dato' Sri Liow Tiong Lai yang juga merangkap Menteri Pengangkutan Malaysia.

MCA mengajak mengimbau kembali bagaimana kebijaksanaan kepimpinan YAB Dato’ Sri Mohd Najib bin Tun Haji Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia telah menangani kemelut ekonomi yang bukan saja melanda negara malahan di seluruh dunia juga. Namun terbukti langkah-langkah yang tepat dan pro-aktif kerajaan yang diterajui Barisan Nasional telah mampu serta berjaya membawa masuk pelaburan langsung asing terutamanya dari negara-negara gergasi seperti Cina dan juga Jepun.

Kejayaan seperti inilah yang sangat ditakuti pembangkang apabila negara masih mempamerkan daya ketahanan dan seterusnya mengatasi apa jua cubaan sehingga menimbulkan keyakinan negara-negara gergasi membuat pelaburan yang bernilai berbilion ringgit. Malahan tuduhan negara bankrap yang sering dikatakan pembangkang telah ternyata meleset apabila kerajaan BN telah sempurnakan Fasa 1 MRT Laluan Sungai Buloh-Kajang.

Malahan kesinambungannya pula, rakyat bakal menikmati kemudahan akses dengan pengumuman projek landasan kereta api di antara bandar seperti Landasan Berkembar Lembah Klang (KVDT) dan Landasan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) serta projek antarabangsa seperti Projek Rel Berkelajuan Tinggi (HSR) Malaysia - Singapura. Kesemua projek ini adalah agar rakyat dapat menikmati kemudahan akses dan secara tidak langsung dapat meningkatkan kualiti hidup mereka melalui peluang perkembangan untukk perniagaan tempatan.

Di samping itu, Datuk Liow selaku Menteri Pengangkutan juga telah memaklumkan yang Fasa 1 untuk Pelan Logistik dan Perdagangn telah berjaya dilaksanakan yang merangkumi pelarasan pangkalan data logistik nasional dan penambahbaikan produktiviti pengangkutan fret. Kejayaan ini merupakan satu petanda yang sangat memberangsangkan untuk transformasi negara sebagai hab logistik yang berdaya saing di rantau ASEAN.

Perpaduan dan kekuatan politik di antara parti-parti komponen Barisan Nasional juga memainkan peranan penting di dalam meyakinkan pelaburan berbilion ringgit ini. Segala perancangan kerajaan BN tidak akan tercapai jika rakyat akan terikut-ikut dan termakan hasutan pembangkang yang sering memupuk sikap perpecahan dan permusuhan.

Hanya dengan sebuah parti politik seperti BN saja yang mampu membawa negara dan rakyat ke tahap yang lebih baik dan tiba masanya rakyat menentang segala elemen negatif yang dibawa pembangkang dan seterusnya menyemai semangat kesederhanaan dan kesatuan yang telah diterapkan oleh bapa-bapa pembangun negara dan ia adalah sangat penting demi kemajuan Malaysia.
 

No comments: