Wednesday, May 25, 2016

SUKARELAWAN BERGANDING BAHU DENGAN MCDONALD'S



Kami telah menulis beberapa artikel yang menyentuh sumbangan McDonald's Malaysia kepada masyarakat yang kurang berkemampuan dan di antaranya;

JANGAN DIHALANG SUMBANGAN KEBAJIKAN #MCDONALD'S KEPADA MEREKA YANG MEMERLUKAN  ... penerangan mengenai Ronald McDonald House Charities
(RMHC) yang sangat terkenal menyumbang untuk membantu kanak-kanak yang sedang menjalani rawatan di hospital-hospital sekitar Lembah Kelang.

PRIHATIN MCDONALD'S KEPADA RAKYAT MALAYSIA ... DI MANA DISALURKAN? ... menyentuh program-program kebajikan keutamaan Ronald McDonald House Charities (RMHC).

DI DALAM DIAM #MCDONALD'S MENYUMBANG KEPADA RAKYAT MALAYSIA ... membuktikan kepada kita yang McDonald's Malaysia bukan sekadar entiti perniagaan yang membuat keuntungan tetapi komited membela nasib rakyat Malaysia yang kurang berkemampuan.



Di dalam menjayakan pelbagai program kebajikan untuk masyarakat, Ronald McDonald House Charities (RMHC) mengalu-alukan sumbangan kita sebagai sukarelawan. Rupa-rupanya ramai yang berminat dan ingin berganding bahu untuk menyertai program-program mereka tetapi mungkin tidak mengetahui untuk memohon.


Ikuti langkah-langkah di atas atau boleh terus ke... SINI, atau hubungi di...

Level 6, Bangunan TH, Damansara Uptown 3,
No 3, Jalan SS21/39,
47400, Petaling Jaya
Selangor, Malaysia
+603-7843 3388
(Ext 3229/3230)

Tahukah anda satu kajiselidik yang dijalankan oleh Amerika - Index Charities Aid Foundation (CAD) telah mengiktiraf Malaysia sebagai masyarakat paling aktif dan prihatin di dalam aspek kebajikan dan kesukarelawan di kedudukan ke 7 di antara 135 negara di dunia. Jelas sekali ia adalah satu pencapaian yang menunjukkan bukti kebaikan dan sikap murah hati rakyat Malaysia yang tidak teragak-agak untuk menderma dan memberi perhatian kepada mereka yang kurang bernasib baik.

RMHC Malaysia adalah di antaranya dan di antara 300 RMHC seluruh dunia yang telah memberi kesan positif kehidupan dalam aspek kesihatan, pendidikan dan kebajikan melalui empat program terasnya iaitu RMH-PPUKM, Ronald McDonald Bilik deria, Ronald McDonald Gift daripada Smile dan Ronald McDonald Biasiswa.

Setiap pembiayaan program dijayakan oleh rakyat Malaysia yang bermurah hati dari semua lapisan dan kegigihan serta dedikasi sukarelawan. Sumbangan termasuklah juga di dalam bentuk pemberian pakaian dan sumbangan buku-buku di samping sumbangan tenaga dan derma.

No comments: