Thursday, March 03, 2016

TANPA RAGU, RAKYAT MALAYSIA TERUS ... I'M LOVIN IT, #MCDONALD'S


Selain daripada kekuatan jenama McDonald's itu sendiri, kesinambungan dan kestabilan perniagaannya juga bergantung kepada kekuatan kepimpinannya sehingga berjaya mendominasi pesaing-pesaingnya di dalam industri restoran makanan segera. Tanpa ragu, McDonald’s akan terus berkembang bersama prinsip kualiti, perkhidmatan, kebersihan dan nilai.

Kali ini kami akan menyentuh pengkitirafan yang pernah diraih McDonald's Malaysia di peringkat kebangsaan yang juga merupaka di antara faktor rahsia kejayaannya.

Walaupun jenama McDonald's mempunyai pasara perniagaan luas di seluruh dunia dan telah dikenali hampir 60 tahun, namun ia mampu mengekalkan keunggulan industri makanan segera yang telah pun diterima secara meluas rakyat tempatan. Keunggulan McDonald's disokong dengan pendekatan syarikat itu sendiri sebagai sebagai majikan yang sangat mengutamakan kebajikan dan perkembangan pekerja-pekerjanya di setiap peringkat.

McDonald’s telah memenangi Anugerah Majikan Terbaik oleh Aon Hewitt untuk beberapa kali. Pengiktirafan ini bukan saja menjalankan penyelidikan mereka di Malaysia malahan hampir di seluruh rantau Asia dan termasuk juga Jepun, Australia, China dan New Zealand. Pada tahun 2015, Aon Hewitt telah bekerjasama dengan TalentCorp Malaysia yang merangkumi pandangan dan kajian kes yang dibarisi panel CEO syarikat-syarikat besar tempatan.

Kali ini, McDonald's telah memenangi Anugerah Pengiktirafan Khas yang baru diperkenalkan iaitu Majikan Terbaik untuk Wanita kerana amalan terbaik mereka dalam menawarkan, mengambil bahagian dan mengekalkan wanita dalam tenaga kerja. Anugerah berprestij ini adalah satu bukti yang McDonald's Malaysia membantu wanita dalam tenaga kerja mereka di samping mempromosikan kepelbgaian, peraturan yang flesibal dan juga peluang-peluang peningkatan kerjaya.

Saksikan klip ini bagi mengetahui rahsia kejayaan McDonald’s;


 


Penjenamaan juga memainkan peranan yang sangat besar untuk kejayaan McDonald's bagi memasarkan produk dan memaklumkan kepada pelanggan setiap promosi yang diadakan. Promosi iklan bukan saja melalui poster dan billboard malahan interaksi melalui iklan juga diberi penekanan.

Pada tahun 2013, McDonald's Malaysia pernah memenangi anugerah EMAS di bawah kategori 'Retail - Fast Food' di majlis Putra Brand Awards. McDonald's Malaysia juga diberi penghormatan sebagai brand 'Putra Hall of Fame', satu pengiktirifan sebagai jenama yang ikonik dan juga 'champion' di dalam industri ini setelah memenangi anugerah EMAS Putra selama 4 tahun berturut-turut.

Selain dari itu, McDonald's telah menerima anugerah sebagai 'Excellence in Customer Engagement (NEW)' di acara 'The Marketing Excellence Awards' pada tahun lalu dan hampir setiap tahun di kategori yang berlainan. Ini adalah anugerah untuk kempen McDonald's Rasa Sayang yang telah membuat promosinya bukan saja secara konvensional tetapi telah menggunakan saluran media sosial seperti Facebook dan Twitter secara meluas.

Setiap anugerah yang telah diterima McDonald's Malaysia adalah sangat berprestij yang juga merupakan penanda aras kejayaan mereka. McDonald's akan terus unggul sebagai restoran kegemaran rakyat. Pengiktirafan ini juga datangnya dari pelanggan-pelanggan mereka untuk semua warga McDonald's Malaysia yang sentiasa berusaha memberi perkhidmatan dengan sebuah senyuman dan memastikan pelanggan-pelanggan juga sentiasa tersenyum. Yang pasti mereka sentiasa merasakan... I'm lovin it!

No comments: