Monday, May 07, 2018

PRU14 : VIDEO KEMPEN DATUK WEE ... SYAHDU DAN MENYENTUH KALBU



Sebagai seorang yang sememangnya berjiwa rakyat, hidupnya hanya untuk menyumbang tenaga dan masanya kepada rakyat terutamanya di Parlimen Ayer Hitam, maka tidak pelik bagi kita, walaupun beliau bertanding di kawasan majoriti Melayu, beliau kekal diberi kepercayaan selama 3 penggal.





KITA BERSAMA .... takkan ku lupa

 
Perjuangan Datuk Wee Ka Siong yang dizahirkan di dalam video klip ini sangat menyentuh kalbu dan inilah sebenarnya Datuk Wee Ka Siong yang sangat disayangi samada di pihak lawan apatah lagi di pihak kawan.

Selama ini, masyarakat di Parlimen Ayer Hitam hidup harmoni walaupun di antara mereka berlainan fahaman ideologi politik. Tidak pernah berlaku sebarang insiden keganasan dan kecoh di pilihanraya lalu selama 3 penggal. Tetapi sejak Datuk Wee berani mencabar Guan Eng hanya kerana inginkan kebenaran dari perbuatan korup dan penipuan di Pulau Pinang, Kit Siang meletakkan seorang calon yang sememangnya terkenal dengan mulut celupar dan gemar mencetus pergaduhan dan kebencian.

Itulah strategi DAP sehingga Liew Chin Tong berjaya menewaskan lawannya di Kluang pada PRU13 lalu. Menyedari tidak lagi mampu menghasut pengundi Kluang, kini beliau lari ke parlimen Ayer Hitam untuk mencabar Datuk Wee dengan tujuan supaya dikalahkan dan Datuk Wee tidak lagi mampu menganggu Guan Eng dengan korupsi yang sedang berleluasa di Pulau Pinang.

Jangan sekali-kali dibiarkan perosak kemakmuran dan keharmonian masyarakat di Parlimen Ayer Hitam hanya kerana dendam Kit Siang dan Guan Eng. Malah, masyarakat di Parlimen Ayer Hitam perlu mengajar Chin Tong di kertas undi dan halang beliau dari merosakkan keharmonian mereka. Dengan mengekalkan Datuk Wee, bukan saja keharmonian Ayer Hitam terus dikekalkan, parlimen ini pasti akan terus dimajukan dengan lebih pesat lagi.

Pilihlah dengan bijak samada inginkan perosak seperti Chin Tong atau mengekalkan seorang yang sememangnya berjiwa pembela rakyat seperti Datuk Wee Ka Siong.


No comments: