Saturday, April 29, 2017

KEPIMPINAN PM NAJIB RAZAK DI MATA BN DAN UMNO


Adakalanya ahli-ahli dan pemimpin-pemimpin UMNO dan juga parti komponen BN ditanya, mengapa terlalu yakinkan kepimpinan PM Najib Razak sehingga mereka sukar untuk dipengaruhi pembangkang dan terkini, kempen anti-Najib yang digerakkan Tun Mahathir dan Lim Kit Siang. Apakah benar mereka telah dibayar atau memakan dedak seperti yang sering dituduh atau apa sebenarnya?

Memetik kenyataan Tan Sri Annuar Musa selaku Ketua Penerangan UMNO, yang berkongsi pandangan tentang Presiden UMNO ini, beliau telah memulakan dengan ayat pertamannya iaitu ... "kini segalanya telah membuahkan hasil dan rakyat sedang menikmatinya kerana pendekatan Perdana Menteri DS Najib yang sabar, fokus serta pengurusan hal ehwal negara secara berhemah dan bijaksana".

Akhirnya, segala percubaan pembangkang untuk mengguna strategi fitnah, kempen membenci dan menakut-nakutkan rakyat dengan cerita rekaan mereka, bukan saja gagal malahan rakyat semakin meraguinya dan terus menolak.

Jika masih ada yang meragui keadaan ekonomi negara semakin mantap, lihat sahaja pengkitirafan dunia kepada pentadbiran PM Najib yang diletakkan sebagai "THE BEST PERFORMING ASIAN CURRENCY" sejak awal tahun kerana berjaya mengukuhkan matawang negara melebihi 3%. Pelan Transformasi Ekonomi negara bukan saja telah menunjukkan kesan positif malahan kini membuahkan hasil yang lumayan.

Kenyataan Tan Sri Annuar Musa bukan sekadar memuji bosnya tetapi ini satu realiti apabila PM Najib yang fokus dan istiqamah dengan pelakasanaan GST dalam usaha mentransformasi sistem percukaian negara serta memperluaskan asas pendapatan negara. Malaysia diletakkan sebagai negara pada kategori dan rating/penarafan yang sangat baik dan berterusan mengekalkan di tahap pusat dagang dan pelaburan yang sihat di dalam perdagangan antarabangsa.

Di samping itu, kenyataan Tan Sri Annuar telah disahkan oleh Jack Ma, boss e-commerce AliBaba, yang memuji negara sebagi paling mesra untuk di dunia telah bersetuju menjadikan Malaysia sebagai hab pengedaran serantau ekonomi digital dan sekali gus menerima perlawaan PM Najib untuk dilantik sebagai penasihat di dalam ekonomi digital kepada kerajaan.

Di dalam mengharungi segala pembohongan, tuduhan palsu dan pelbagai cerita rekaan tentang 1MDB yang dikaitkan dengan PM Najib, Tan Sri Annuar melihat sikap PM kita yang sangat sabar dan tenang dalam menghadapi dugaan ini. Walaupun dinyatakan PAC yang 1MDB sebagai 'business model' yang salah tetapi ia telah diperbaiki dengan penuh bertanggungjawab apabila PM Najib sendiri mengusulkan satu pelan rasionalisasi sehingga segala hutang diselesaikan tanpa membebankan pihak kerajaan.

Terbaru, penyelesaian IPIC-1MDB adalah kejayaan terbesar untuk memulihkan bukan saja imej syarikat kerajaan ini, ia juga termasuk maruah PM Najib. Lebih dari itu, kejayaan 1MDB ini telah bertukar menjadi mimpi ngeri pembangkang yang sangat berhasrat menjadikannya satu 'Polong Politik' untuk menakut-nakutkan rakyat. Sebaliknya, pada masa akan datang, 1MDB bakal muncul sebagai satu entititi pelaburan strategik yg berjaya.

PM Najib bukan saja seorang yang fokus dalam menyelesaikan krisis tetapi beliau juga dilihat Tan Sri Annuar sebagai seorang yang tenang dan berdiplomasi dalam perhubungan antarabangsa. Hubungan negara dengan Amerika, China, EEU, Arab Saudi dan India, terus kukuh di bawah "NAJIBLOMATIC" yang cukup  dihormati.

UMNO telah pun melepasi konflik yang dicetuskan team Dr Mahathir dan Tan Sri Annuar melihat ia diselesaikan dengan kebijaksanaan Presidennya yang menekankan sikap wasatiyyahnya. Ia bukan saja berkesan kepada UMNO malahan parti-parti komponen Barisan Nasional yang terdiri daripada pelbagai kaum dan fahaman ugama serta budaya, kepimpinan PM Najib Razak semakin diyakini.

Ringkasnya, bagi Tan Sri Annuar, kepimpinan PM Najib Razak yang istiqamah, berwasatiyyah serta keupayaannya mengerahkan segala pengalaman yang begitu lama di timba dibawah pimpinan terdahulu kini umpama SEGELAS PENAWAR DAN SEBIJI GELIGA bagi pelbagai masaalah negara. 

Oleh itu, rakyat berhak mendapat yang terbaik dan seorang pemimpin negara yang terbaik dari rakyat, oleh rakyat dan untuk rakyat juga.
 

No comments: