Thursday, February 16, 2017

BELUM SEMPAT MCA JOHOR RAMPAS SEMULA GELANG PATAH, KIT SIANG AKAN CABUT LARI


Ketika bersama-sama meraikan perayaan Tahun Baru Cina dengan MCA Johor Selatan, Menteri Besar yang juga Pengerusi UMNO Johor Datuk Seri Mohamad Khaled Nordin sempat menyampaikan keyakinannya yang MCA mampu merampas semula parlimen Gelang Patah daripada DAP pada pilihanraya umum akan datang.

Beliau juga yakin yang pengundi Gelang Patah akan pasti menghukum wakil parlimennya Lim Kit Siang yang juga Penasihat DAP. Kit Siang hanya ingin menang tanpa ingin berkhidmat kepada pengundinya. Walaubagaimanapun, jika dilihat rekod Kit Siang yang lalu, beliau akan berpindah-pindah untuk bertanding dan tidak pernah kekal di sesuatu parlimen, dan begitu juga akan berlaku di Gelang Patah nanti.

Belum sempat MCA akan kalahkannya di Gelang Patah nanti, beliau pasti akan cabut lari untuk bertanding ke tempat lain. Itu pun kita telah dengar yang Kit Siang sedang mengintai kerusi parlimen di Pulau Pinang pula kerana memandangkan yang kedudukan anaknya Guan Eng telah goyang disebabkan dakwaan SPRM ke atas kesalahan rasuah dan salah guna kuasa.

Datuk Khaled juga seperti memberi jaminan yang Parlimen Gelang Patah akan dikembalikan kepada MCA setelah ditandingi bekas Menteri Besar Johor yang lalu Tan Sri Abdul Ghani Othman yang mewakili UMNO untuk Barisan Nasional.

Pada masa yang sama, Datuk Khaled juga telah memaklumkan yang konsep 'Johor Harmoni' dan 'Bangsa Johor' yang telah diperkenalkan oleh kerajaan negeri adalah untuk semua bangsa di negeri itu bagi bersama-sama menyokong pembangunan negeri Johor. Kerajaan Johor hari ini juga berusaha gigih mengambil berat nasib rakyatnya dan fokus mengenalpasti dan membentuk bakat-bakat baru.

Keyakinan untuk merampas semula Gelang Patah juga telah dikongsi bersama dengan Presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai dan juga Timbalan Presidennya Datuk Seri Wee Ka Siong. Bagi Datuk Wee yang juga Pengerusi MCA Johor, kerusi DUN Pengkalan Rinting juga pasti akan direbut semula dari tangan pembangkang.

Sebagaimana yang telah diperkatakan Datuk Khaled Nordin, Datuk Liow juga tidak menafikan yang walaupun MCA hanya memenangi 7 kerusi parlimen dan 12 kerusi namun mereka berterusan berkhidmat untuk masyarakat Cina dan perkembangan ekonomi negara. MCA kekal di dalam kerajaan dan juga diberi kedudukan di dalam kerajaan tetapi DAP hanya mampu memperbodohkan masyarakat Cina dan seterusnya mempergunakan mereka sahaja.

Datuk Liow mengambil kesempatan ini mengingatkan betapa pentingnya suara masyarakat Cina perlu ada wakil di dalam kerajaan untuk didengari dan diambil tindakan.

He stresses that MCA assists Chinese and the country in development. MCA remains in the government owning both authority and position. Instead, the opposition parties only fool Chinese without delivering any result.

Selaku Pengerusi MCA Johor, Datuk Wee menyeru agar mencontohi Datuk Khaled Nording yang telah memulakan kerjaya politiknya dari akar umbi. Sebagai seorang yang sangat berpengalaman, Johor telah mencapai perkembangan ekonomi yang sangat bagus di mana kerajaan bukan saja fokus kepada Iskandar Malaysia malahan banyak lagi daerah yang telah diberi perhatian.

MCA dan UMNO telah bekerjasama di Johor untuk mengatasi setiap masalah masyarakat Cina di dalam pendidikan, rumah berhala dan lain-lain.

Turut hadir meraikan Tahun Baru Cina Johor Selatan ini adalah Naib Presiden MCA Datuk Hou Kok Chung, Timbalan Pengerusi MCA Johor Datuk Tee Siew Keong, Tuan Setiausaha Xie Song Qing, Southern University College serta ahli-ahli lembaga pengarah yang lain, Datuk Teo Ah Kiang, Datuk Tan Meng Seng and  juga pengerusi Foon Yew High School, Tuan Tung Xing Cun.

Pada majlis ini, Datuk Khaled telah menyampaikan peruntukan pendidikan sebanyak RM500,000 untuk Foon Yew High School dan Southern University College.

No comments: