Tuesday, July 18, 2017

TAN SRI ANNUAR MUSA : APABILA DAP MEMBUNUH DENGAN PISAU YANG DIPINJAM


Seringkali kedengaran di kalangan rakyat yang Melayu kini berpecah-belah dan kini berpecah lagi setelah Dr Mahathir menubuhkan PPBM setelah gagal dengan rancangan untuk menghilangkan sokongan ahli-ahli UMNO terhadap Presidennya Datuk Seri Najib Razak. Plan A ini telah mendapat sekutu baru Dr Mahathir dari DAP.

Apa pun di pengakhirannya, matlamat DAP adalah ingin melihat perpecahan yang lebih besar ke atas bangsa Melayu dan umat Islam, maka mereka melaksanakan strategi perang yang terkandung di dalam 'The Art of War (Sun Tzu) iaitu ... MEMBUNUH DENGAN PISAU YANG DIPINJAM, KEPUNG WEI UNTUK SELAMATKAN ZHAO, PERDAYA LANGIT UNTUK MELEWATI SAMUDERA. Ini adalah strategi perang yang sangat licik dan benar-benar dihayati DAP.

Demikian adalah amaran dan peringatan Tan Sri Annuar Musa (TSAM) kepada kita semua terutamanya ahli-ahli UMNO.

Setelah gagal menghancurkan UMNO, DAP dapat menyaksikan perpecahan Melayu yang teruk di kalangan blok pembangkang. Manakan tidak, sokongan kepada PAS telah terbahagi dua setelah PAN diwujudkan. PKR pula sedang berhadapan dengan perebutan kuasa di antara kartel Azmin dan penyokong Wan Azizah.

Lebih mengerikan apabila parti politik yang baru ditubuhkan Dr Mahathir mengalami perpecahan yang sangat parah di antara kem Dr Mahathir dan Muhyiddin apabila menyaksikan ahli-ahli mereka keluar parti beramai-ramai dan ada di antara negeri di Semenanjung yang hampir lumpuh seperti di Perak dan Negeri Sembilan.

Setelah mengetahui yang politik melayu di dalam Pakatan Harapan (PH) berpecah parah, DAP menggunakan perpecahan parti ciptaannya sendiri di kalangan PKR, PAN dan PPBM sebagai ramuan untuk memecahbelahkan bangsa Melayu dan Islam.

Maka dibiarkan saja pengumuman barisan kepimpinan tertinggi PH di mana Anwar Ibrahim yang masih dipenjarakan sebagai Ketua De factonya, Dr Mahahtir sebagai Pengerusi dan Wan Azizah sebagai Presiden manakala DAP hanya diwakili Guan Eng di kedudukan Naib Presiden dan M Kulasegaran mengawal kantong duit PH.

Tidakkah kita merasa pelik apabila DAP yang mempunyai kerusi parlimen terbanyak di antara parti-parti lain tetapi hanya diberikan jawatan Naib Presiden? Apakah Kit Siang benar-benar berpuas hati dengan jawatan yang diberikan kepada DAP?

Menurut TSAM, mengetahui yang Anwar Ibrahim akan kekal di dalam penjara sehingga tamat PRU14 dan tiada ruang untuk Anwar dibebaskan lebih awal. Manakala Wan Azizah pula seorang pemimpin yang tidak berwibawa dan boleh dijadikan boneka terbaik mereka, maka dengan ini kedudukan Guan Eng sebagai Naib Presiden adalah mantap dan tidak mustahil, Guan Eng akan akhirnya terpilih menggantikan Anwar.

Dengan keyakinan undi Cina terutamanya di bandar-bandar berpihak kepada DAP dan hampir kesemua kerusi parlimen di bandar-bandar diisi DAP, maka sekali lagi DAP akan mendapat kerusi terbanyak di PRU14 nanti. Dengan kedudukan Anwar sebagai ketua de facto yang agak goyah, Guan Eng adalah calon terbaik menggantikannya, maka apakah DAP akhirnya tidak berkuasa sepenuhnya ke atas parti-parti Melayu di dalam PH?

Jika blok pembangkang berjaya menawan Putrajaya, apakah DAP tidak berkemungkinan menjadi Perdana Menterinya?

Inilah yang dikatakan TSAM bagaimana DAP .... MEMBUNUH DENGAN PISAU YANG DIPINJAM yang akhirnya di dalam apa jua keadaan Pakatan Harapan tetap dalam genggaman DAP. Setelah PKR, PPBM dan PAN berjaya diperalatkan, maka segala dasar DAP akan dapat dilaksanakan nanti juga.

Walaupun DAP dan Kit Siang licik berpolitik walaupun di kalangan rakan-rakannya, namun Tan Sri Annuar Musa dan UMNO telah mampu membaca setiap langkah mereka. Terpulanglah kepada pengundi yang lain untuk menghadam peringtan TSAM ini dan ia tidak mustahil untuk berlaku sekiranya blok pembangkang diberi peluang pada pilihanraya akan datang. AWAS!!!

No comments: