Tuesday, September 24, 2013

JANGAN CUBA CABAR PEGAWAI PENGUATKUASA SPAD

Di antara 15,000 permohonan yang diterima SPAD bagi mengisi kekosongan jawatan sebagai Penguatkuasa SPAD, seramai 750 pemohon telah dipanggil untuk temuduga dan hanya 94 sahaja yang telah berjaya dipilih untuk menjalani latihan Siri 1/2013. 

Tempoh latihan hampir dua bulan yang telah bermula pada 12 Ogos 2013 telah berakhir dengan jayanya oleh seramai 94 orang pegawai penguatkuasa di dalam Majlis Perbarisan Tamat Latihan Siri 1/2013 di PULAPOT, Ulu Kelang. 


Tan Sri Syed Hamid Albar, Pengerusi SPAD telah menyaksikan Majlis Perbarisan Tamat Latihan Kursus Asas dan Induksi Bahagian Penguatkuasa SPAD Siri 1/2013 di Pusat Latihan Kor Polis Tentera (PULAPOT, Genting Kelang.Turut hadir bersama ialah Encik Mohd Nur Ismail Kamal, Ketua Pegawai Eksekutif, Major Jeneral (B) Dato Paduka Che Hasni, Pengurus Besar Bahagian Penguatkuas, Kolonel Haji Kamaruddin bin Hj Mustapha, Pengarah Kor Polis Tentera Diraja dan Leftenan Kolonel Noor Hishamuddin bin Rahim, Komandan Pulapot.

Fokus utama yang ditekankan dalam kursus asas ini adalah untuk menerapkan nilai-nilai disiplin serta etika kerja yang berhemah kepada setiap anggota penguatkuasa. Ini adalah penting bagi SPAD bagi melahirkan setiap anggota penguatkuasa yang berintegriti, tegas dan berhemah kerana setiap anggota penguatkuasa memainkan peranan yang besar sebagai barisan hadapan SPAD.

Di Majlis ini, nilai-nilai dispilin, etika kerja dan ketegasan dapat dilihat dan dipersembahkan oleh pegawai-pegawai ini seperti berikut;



Sebelum ada yang terfikir untuk mencabar pegawai-pegawai penguatkuasa SPAD, saksikan aksi mereka di SINI.... ADA BERANI?

Mereka juga adalah terdiri daripada graduan-graduan universiti dari pelbagai bidang termasuk forensik, kejuruteraan kimia, statistik dan sebagainya.

Ini membuktikan, SPAD telah bersedia menghadapi apa jua cabaran yang akan datang samada dari fizikal ataupun intelektualnya.


No comments: