Sunday, September 21, 2008

PAK LAH JUGA BOLEH KETEMU AL GHAZALI... TANYA SHEIH

Akhirnya blogger Kickdefella dibebaskan. Selamat kembali.. We bloggers, do miss u thou! Welcome back Sheih!

Tetapi untuk seketika sahaja.. kerana Pak Lah masih Perdana Menteri Malaysia.. itu katanya secara sinis kepada wartawan.

Dari Kota Baru ke Dang Wangi, di kedua-dua tempat penginapan (lokap), Sheih telah ketemu Al Ghazali..

Masih ingat sajak Pak Lah - Ku Cari Damai Abadi? Hayati setiap ayat yang tertulis :

Aku cari bukan harta bertimbun-timbun,
Untuk hidup kaya,
Aku cari bukan wang berjuta-juta,
Untuk hidup bergaya,
Aku cari bukan kawan-kawan,
Untuk hidup sekadar berfoya-foya,
Aku cari mana dia Al
-Ghazali,
Aku cari mana dia Al-Shafie,
Kita bongkar rahsia kitab suci,
Cari pedoman
Kita bongkar rahsia sunnah nabi
Cari panduan
Aku hidup kerana Dia Rabbi
Dialah teman
Dialah wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti

Menikmati damai abadi

Sheih telah mencadangkan di manakah Pak Lah boleh ketemu Al Ghazali? Di mana?
Ini jawapan Sheih...

No comments: