Saturday, February 11, 2017

MCA BERSEDIA DAN DIMULAKAN DI JOHOR


Sememangnya MCA telah bersedia dan seterusnya berazam untuk merampas semula kesemua kerusi dari DAP. Maka, selaku mengetuai barisan MCA untuk membuat persediaan berhadapan dengan PRU14 nanti, Datuk Wee Ka Siong yang juga Timbalan Presiden MCA telah mengarahkan 191 bahagian dan 4,000 cawangan di seluruh tanahair memperkasakan jentera pilihanraya.

Tumpuan MCA pastinya adalah pihak pengundi di mana beberapa isu telah dikenal pasti dan yang paling mustahak adalah mendepani dan menyelesaikan segala kerumitan masyarakat tempatan di samping membuat penerangan isu-isu nasional. Sudah pasti pengundi tempatan akan memilih samada wakil Parlimen mahu pun wakil rakyat yang mampu menyelesaikan masalah mereka. Ini pasti!

Di bahagian Ayer Hitam, Datuk Wee tegaskan untuk memberi pengetahuan mengenai hak seorang pengundi di mana pada masa lalu, pihak pembangkang telah sewenang-wenangnya memanipulasi isu ini sehinggakan ada yang terpedaya dengan pembohongan mereka.

Ramai pengundi terutamanya di kawasan luar bandar tidak pun mengetahui cara pengiraan undi dilakukan. Maka inilah kesempatan yang diambil pembangkang untuk menimbulkan keresahan pengundi sehingga ada yang terus mempercayai yang Barisan Nasional menipu ketika pengiraan undi. Ini jelas dengan dakwaan pembangkang di pilihanraya umum lalu di mana kononnya 40,000 rakyat Bangladesh telah dibawa masuk untuk kemenangan BN.

Tuduhan melampau pembangkang ini telah terbukti salah di mana ramai pengundi berbangsa Cina di Cheras dan Kuala Lumpur, peraih undi pembangkang telah menghalang mereka-mereka yang serupa rakyat Bangladesh tetapi terbukti mereka adalah rakyat Malaysia yang memegang MyKad yang sah. Kini, pembangkang sekali lagi cuba menimbulkan keresahan rakyat Malaysia dengan mendakwa yang 70,000 rakyat dari negara China datang ke Malaysia untuk mengundi BN.



Di Pengerang pula, Datuk Wee menasihatkan agar pengundi tempatan tidak lagi terpengaruh dengan taktik-taktik pembangkang apabila PRU bakal tiba. Pengundi di Pengerang seharusnya dapat menilai pembangunan pesat yang telah berlaku hasil dari usaha kerajaan BN membawa masuk projek Pengerang Integrated Petroleum Complex (PIPC) yang bernilai berbilion ringgit yang kini dinikmati rakyat tempatan juga.

Apakah masyarakat di Pengerang telah lupa bagaimana pembangkang cuba menggagalkan projek ini dengan membawa pemimpin mereka beserta peguam-peguam dan penyokong mereka untuk membantah projek ini? Isu yang dimainkan sekitar penempatan kubur dan kuil-kuil tetapi apabila Pengerang semakin maju, pembangkang terus cabut lari.

Pengundi Pengerang perlu sedar yang pembangkang ini datang ke rumah orang bukan untuk berkawan mahupun meningkatkan kemajuan di sekitar kawasan tetapi sekadar ingin meraih publisiti murahan untuk kepentingan politik mereka. Jangan sehingga bersorak menyokong pembangkang tetapi akhirnya kampung sendiri yang tergadai.

Manakala di Muar pula, Datuk Wee menerangkan yang hubungan bilateral yang diperkukuhkan kerajaan BN telah mampu meningkatkan harga komoditi negara terutamanya harga kelapa sawit yang akhirnya dapat memberi manfaat kepada rakyat. Pada masa lalu harga kelapa sawit hanyalah RM2,700 se tan tetapi hari ini ia telah melonjak sehingga RM3,300 se tan. Bukankah ini satu berita baik untuk 550,000 pekebun di negara dan terutamanya ramai yang berada di Johor?

Inilah hasilnya apabila PM Najib Razak telah mendapat keyakinan dan kepercayaan kepimpinan tertinggi negara China dan akhirnya mereka bersetuju untuk membeli hasil minyak sawit Malaysia. Kesemua kejaayaan yang membawa pulangan dan meningkatkan rezeki peladang akan mampu disalurkan untuk pendidikan anak-anak mereka juga.

Bagi parlimen Muar dan juga DUN yang berada di dalam kawasan ini, pasti akan mendapat calon tempatan. Datuk Wee menyelar pembangkang yang gemar meletakkan calon payung terjun yang hanya akan timbul untuk berkempen ketika musim pilihanraya. Oleh itu Datuk Wee menyeru pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli tempatan di Muar agar meningkatkan sokongan untuk BN sebagai persiapan PRU nanti.

MCA sememangnya serius dan berusaha gigih menyusun strategi untuk merampas semula kerusi-kerusi BN di Johor dari tangan pembangkang. Dengan penyusunan yang strategik yang diketuai Datuk Wee, tidak mustahil MCA akan memperolehi kejayaan cemerlang.

No comments: