Friday, November 27, 2015

PROGRAM “BACK TO SCHOOL” DINANTI WARGA KOTA TINGGI


Betapa bertuahnya warga Kota Tinggi apabila setiap akhir tahun, keresahan mereka terutamanya ibubapa yang perlu membuat persiapan untuk anak-anak mereka memulakan sesi persekolahan mendapat prihatin dan perhatian Ahli Parlimennya.

Prihatin Ahli Parlimen Kota Tinggi, Datuk Ehsanuddin untuk meringankan keresahan ibubapa membuat persiapan anak-anak mereka telah menjadi agenda tahunan warga Kota Tinggi dan kali ini program tersebut akan berlangsung seperti berikut;

Program Penyampaian Bantuan Persekolahan Sempena “Back To School” :

Tarikh   :  28 November 2015 (Sabtu)
Masa     :  10.00 pagi
Tempat :  Dewan Sek. Keb. Muzaffar Syah, Air Tawar 3

Tarikh   :  28 November 2015 (Sabtu)
Masa     :  2.00 Petang
Tempat :  Dewan Kg. Felda Pasak, Kota Tinggi
                                                         
Tarikh   : 29 November 2015 (Ahad)
Masa     : 10.30 pagi hingga 2.00 petang
Tempat : Dewan Semai Bakti, Felda Bukit Easter Kota Tinggi

Pada tahun lepas, bantuan kelengkapan ke sekolah adalah dengan kerjasama beberapa badan NGO dan syarikat swasta seperti Yayasan Mesra dan PLUS Malaysia Berhad dalam menunaikan tanggungjawab sosial (CSR) mereka. Seramai 500 orang kanak-kanak sekolah telah mendapat bantuan peralatan ke sekolah.

Di samping itu, nilai-nilai murni dapat diterapkan apabila sikap saling bantu-membantu, perasaan kasih sayang, semangat kekitaan di antara satu sama lain di setiap peringkat samada umur, jantina dan juga bangsa. Dengan program bantuan 'Back to School' ini juga dapat memberi nilai-nilai pemikiran positif kepada masyarakat betapa pentingnya pendidikan kepada generasi akan datang.
 

No comments: