Wednesday, January 24, 2018

MCA : MAHATHIRISMA, APAKAH DAP SEKALI LAGI AKAN MENIPU MASYARAKAT CINA?


Sekali air bah, pantai pun berubah tapi bagi DAP, selama 22 tahun air bah baru kini mereka berubah dari menjadikan Mahathir sebagai subjek utama untuk mengkritik segala bentuk korupsi, penipuan, salah guna kuasa, kerajaan yang tidak efisen, penindasan dan semua yang negatif. Bukan itu saja, selama 22 tahun itu juga Mahathir diberi pelbagai gelaran dan pelbagai bentuk ejekan samada di pentas ceramah ataupun di dalam penulisan dan sidang media mereka.

Tetapi hari ini setelah Mahathir bekerjasama, di mulut pemimpin DAP, segala cemuhan dan tuduhan selama 22 tahun telah dimaafkan dan kini Mahathir adalah pemimpin yang suci yang ingin selamatkan Malaysia.

Bagi MCA, apakah ini tidak sama seperti ketika DAP sedang bekerjasama dengan PAS? DAP berkempen agar pengundi Cina menyokong hukum hudud PAS dan menerima ekstrimisma PAS yang satu ketika dulu sangat anti-MCA sehinggakan ahli-ahli dan pemimpin UMNO juga dipanggil kafir. Di dalam Pakatan Rakyat, bukan DAP tidak tahu PAS akan melaksanakan hukum hudud mereka di Kelantan, tetapi demi mendapatkan undi, masyarakat Cina dibohong yang hudud PAS hanya melibatkan orang Melayu.

Selepas berjaya menipu masyarakat Cina dengan hudud PAS, DAP telah mendapat satu lagi idea untuk perdaya masyarakat Cina. Kali ini DAP bekerjasama dengan musuh utama mereka, Dr Mahathir aka MahaFiraun, MahaZalim dan MahaKorup dan orang yang menyebabkan punca utama Malaysia ini rosak. PRU14, DAP inginkan masyarakat Cina terima Mahathir sebagai seorang malaikat atau bayi tua yang suci.

Dahulu, DAP salahkan Mahathir kerana telah campurtangan dalam sistem perundangan negara yang sepatutnya bebas dari pengaruh politik, DAP kritik Mahathir yang zalim kerana pecat Anwar, mendedahkan kepada semua tentang kerugian Forex, Perwaja Steel, MAS, Proton dan pelbagai kerugian dalam ideologi penswastaan Mahathir sehingga timbulnya perkataan dari 'privatisation' ditukar ke 'piratisation' yang menguntungkan kroni-kroni Mahathir.

DAP bukan saja bekerjasama dengan Mahathir dalam kempen 'Save Malaysia' tetapi mereka juga yang bertanggungjawab melantik beliau sebagai 'Top Dog' Pakatan Harapan. Kini, DAP bersetuju memilih Mahathir sebagai Perdana Menteri PH dan sekali lagi masyarakat Cina akan cuba ditipu. Bukankah dahulu DAP yang bersungguh-sungguh ingin Mahathir melepaskan jawatan Perdana Menteri dengan alasan beliau telah terlalu lama berkuasa? Apabila Mahathir enggan, DAP pun menggelarnya 'DIKTATOR'.

Kononnya DAP tidak suka MCA dan UMNO kerana kedua-dua parti ini rasis yang hanya ada satu kaum saja. Tetapi DAP tidak lagi mahu bercakap mengenainya lagi apabila PPBM berkeras untuk mengekalkan parti mereka kepada bangsa Melayu sahaja. Bukankah jelas, Mahathir masih kekal dengan ultra-Melayunya dan bukankah perkara ini sangat-sangat dikutuk DAP? Bagaimana Kit Siang dan DAP mampu kekalkan 'Malaysian Malaysia' mereka apabila Mahathir sendiri enggan menerimanya?

Masyarakat Cina telah membuktikan yang mereka telah menolak Mahathirisma apabila pada PRU11, ramai yang mengundi untuk BN dan setelah Mahathir meletak jawatan. BN memperolehi 198 kerusi parlimen daripada 220 yang dipertandingkan. Tetapi pada PRU12 dan PRU13 lalu, DAP berjaya mempengaruhi mereka dengan janji 'Ubah' yang mereka yakin dapat menakluk Putrajaya dan DAP kekal menyerang Mahathir.

Masyarakat Cina memilih untuk mempercayai DAP yang akhirnya hampir 80% telah beri kemenangan kepada mereka walaupun gagal menakluk Putrajaya. Kini, setelah DAP puas beri janji palsu kepada masyarakat Cina dengan kembalikan Mahathirisma, apakah mereka akan terus ditipu untuk kali ketiga di  PRU14 nanti? Ubah yang dijanjikan rupanya DAP sendiri telah khianati!

No comments: