Sunday, June 27, 2010

Ketua Pemuda UMNO mengaku menentang Melayu... BIAR BETUL!!!


"KELING" mana serupa beruk hitam ni?
Ituke Ketua Pemuda UMNO Malaysia?
Tambi Khairy a/l Tambi Jamluddin rupanya...


Telah lama benar MANTRA tidak memberi sebarang komen terhadap KJ. Tetapi apa yang berlaku di Twitter dan luahan hati dari Facebooker >> (Jiwa Rakyat) membuatkan MANTRA memulakan perjuangan menentang pengkhianat yang sedang melebarkan sayapnya membantu menghancurkan Melayu dan UMNO.

Berikut adalah luahan hati dari rakan-rakan....

KJ pengkhianat bangsa Melayu
Share
KP UMNO perlu jelas bahawa PERKASA bukan ancaman kepada UMNO. Mengapa beliau begitu menentang PERKASA? Apakah beliau bukan Melayu?

Rujuk:

Khairykj 1:29pm via UberTwitter
@aizley We are losing too much ground b/c of Perkasa. We need support from all Msians to win 13GE. Net effect is worse w/ IbAli.
(tuduh PERKASA melemahkan sokongan terhadap BN sedangkan PERKASA bukan BN. Lagipun banyak faktor lain yang buat sokongan kepada BN semakin berkurangan, termasuk kelemahan UMNO sendiri, lebih-lebih lagi kelemahan PEMUDA UMNO).

Khairykj 1:43pm via UberTwitter
@PapaGomo Betul ke Melayu bersatu bawah Perkasa? Pelancaran kata lebih 10k hadir tapi tak sampai 5k. I don't know...
(mempertikaikan penyertaan orang Melayu dalam PERKASA)

Khairykj 3:10pm via UberTwitter
@PapaGomo IbAli first. Perkasa yg dibawa oleh IbAli second. Mungkin Perkasa lebih baik tanpa IbAli.
(menjawab soalan: PapaGomo 3:06pm via UberTwitter
@Khairykj kejap tentang tok him, kejap hang hentam perkasa! Hang tentang yang mana satu ni? Aku ahli perkasa! Hang tentang perkasa ke?)

(from message by Jiwa Rakyat)

Ikuti comment di sini>> http://www.facebook.com/notes/ib-nawawi/kj-pengkhianat-bangsa-melayu/440184932929

****************************************************

Kedah juga ada pandangan mereka tersendiri ... di sini>> KEDAH TIMES

Antaranya:

Katanya, pendekatan Ahli Parlimen Pasir Mas berkenaan sudah ketinggalan zaman dan tidak lagi laku untuk diguna pakai dalam era globalisasi.
Pendekatan inilah yang berjaya mengingatkan kerajaan bahawa kepentingan Melayu dan Islam yang disebut dalam perlembagaan perlu dipelihara dan dijaga. Bukannya mengikut kehendak minoriti. Soalan kepada KJ dan Pemuda, pedekatan cara apakah yang Pemuda bawa untuk menjaga kepentingan Melayu dan Islam selama ini? Kita tidak pernah nampak atau dengar statement KJ dan Pemuda mempertahankan isu-isu sensitif berkaitan dengan kepentingan orang Melayu sebaliknya berdiam diri. Apa yang kita nampak KJ dan Pemuda lebih kepada penumpang sahaja. Lihat isu Gaza, KJ dan Pemuda hanya tunjuk muka apabila mereka nampak ini boleh menaikkan nama mereka.
"Ibrahim Ali, Perkasa punya pendekatan adalah penghalang kepada 1Malaysia. Konsep 1Malaysia tidak akan gadaikan orang Melayu tetapi cara yang beliau buat memang tidak memupuk perpaduan seperti yang dituntut 1Malaysia.
Adakah cara yang dibuat oleh MCA, GERAKAN, MIC dan DAP memupuk kepada perpaduan? Apakah kenyataan Ketua Pemuda MCA boleh memupuk perpaduan? Pemuda UMNO Pimpinan KJ menjadi pondan apabila rakan se BN mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menyentuh hati orang Melayu/Islam. Pendekatan yang dibawa oleh KJ dalam Pemuda UMNO lah sebenarnya yang menjadi penghalang kepada konsep 1Malaysia. Pemuda UMNO pimpinan KJ tidak pernah mempertahankan hak-hak keistimewaan orang Melayu yang termaktub dalam perlembagaan. Sedarkah KJ pengorbanan orang Melayu selama ini tidak pernah dihormati atau dihargai oleh sesetengah mereka dari keturunan Cina atau India. Kita berikan kewarganegaraan secara ikhlas tetapi mereka masih hanya menganggap bahawa itu adalah hak mereka. Ya! mungkin benar tetapi tanpa pengorbanan besar orang Melayu, siapalah mereka hari ini.
Benar konsep 1Malaysia tidak akan gadaikan orang Melayu tetapi hak-hak keistimewaan yang termaktub dalam perlembagaan seperti yang dipersetujui sebelum ini akan TERGADAI jika tiada NGO seperti Perkasa yang mempertahankannya. Kemana Pemuda UMNO dalam isu-isu seperti ini?

Read more: http://syburi-times.blogspot.com/2010/06/benarkah-kj-ketua-pemuda-sebuah-parti.html#ixzz0s2ucOlM8

***********************************************************

Indeeptots...

1. Akhirnya Ketua Pemuda UMNO mengaku walaupun cuba berlapis...

2. Perkasa adalah agenda Melayu... UMNO adalah platform politik Melayu.. mengapa mesti KJ menentang?

3. Terbukti KJ hanya perjuangkan agenda peribadi bukan perjuangan UMNO dan Melayu

4. Apakah UMNO akan dikorbankan oleh pengkhianat spt KJ? Renungkan bersama....

5. Last but not least... KHAIRY JAMALUDDIN WAJIB DITENTANG HABIS-HABISAN

3 comments:

Anonymous said...

salam tuan....
to me kick that bloody arrogant KP out. he talks too much. Datuk Ibrahim Ali win not b'cos the mercy of Pas...it's b'cos of they want him. pls remind Khairy..he won the MP post not b'cos people like nor do they want him....using the ATM polls to hv that shit victory...tell him to mind his words n keep his f..king mouth shut.

Singh Is Kinng said...

HI HI HI .... Kak Jee, the good old days have again arrived. Belasah KJ we shall.

Anonymous said...

MELAYU YG HANCURKAN MELAYU...SI KITOL!TAPI AKU TENGOK SI KJ NI MCM MUKO BENGGALI BANGAL JE,HATI2 DATUK JIB..........................